رحمت رحمتنژاد در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: عملیات بازسازی خطوط ریلی حد فاصل ایستگاههای قارون بیشه به طول ۱۷ کیلومتر و آخرین بلاک بازسازی نشده محور جنوب در ناحیه لرستان از پنجم خردادماه امسال آغاز شده است.
وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی راه آهن لرستان این بلاک از شرایط سخت هندسی پیچیده برخوردار و فنیترین بلاک ناحیه لرستان است.
مدیرکل راه آهن لرستان بیان کرد: این بلاک دارای ۱۹ دهانه تونل به طول ۹۰۱۹ متر، ۶ دهانه پل به طول ۵۶۷ متر و ۴۴ دهانه قوس با شعاعهای مختلف است.
رحمتنژاد افزود: کیفیت مصالح به کار رفته در بازسازی خطوط ریلی استان از ریلهای جدید ۱۸ متری(uic60)و تراورسهای بتنی(B70) و بالاستهای مرغوب استفاده و جایگزین ریلهای قدیمی(U33) و تراورسهای فلزی و بالاستهای فرسوده میشود.
وی یادآور شد: با انجام بازسازی افزایش سرعت و به تبع آن کاهش زمان سیر قطارها و افزایش چشمگیر ایمنی و همچنین کاهش سوانح و آلودگی صوتی حاصل میشود.
انتهای پیام
نظرات