• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۷:۰۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98122720398
  • خبرنگار : 50147

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

در آینده‌ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد /نگذارید کرونا جان عزیزانمان را بستاند

در آینده‌ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد /نگذارید کرونا جان عزیزانمان را بستاند

ایسنا/بوشهر اکنون در برهه ای از تاریخ ایستاده ایم که در آینده ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد؛ شما با همت بی نظیر خود، با غیر فعال نمودن بازار و اصناف در دو هفته گذشته، ثابت کردید که دشتستان بزرگ، جای قدمهای انسانهای بزرگ است، جای تصمیم های سرنوشت ساز...

ماریا خویش دوست، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با توصیه هایی اصناف را به تعطیلی دعوت کرد. وی در بیانیه ای تحت عنوان "با تعطیلی خودجوش اصنافتان مددرسان باشید"، نوشته است: 

مردم شریف شهرستان دشتستان 
سلام علیکم 
اکنون در برهه ای از تاریخ ایستاده ایم که در آینده ای نه چندان دور، قضاوت خواهیم شد؛ شما با همت بی نظیر خود، با غیر فعال نمودن بازار و اصناف در دو هفته گذشته، ثابت کردید که دشتستان بزرگ، جای قدمهای انسانهای بزرگ است، جای تصمیم های سرنوشت ساز...

این هفته، هفته های آتی و ماه‌های پیش رو، زودتر از آنچه تصور کنید خواهد گذشت، اما دریغ، دریغ بر دوستان و خویشان، دریغ بر همشهریانی که با بی توجهی ما از دستشان خواهیم داد.

بزرگان دیار دشتستان
امروز به عنوان عضوی کوچک از جامعه دشتستان و در مسئولیت خطیر ریاست شبکه بهداشت و درمان، از همه شما تقاضا دارم کرونا را زمین گیر کنید، نگذارید کرونا جان عزیزانمان را بستاند، در خانه هایتان بمانید و از لذت خرید و دید و بازدید، بعد از گذر از این بحران، در کنار عزیزانتان شادی دوچندان بگیرید.

جامعه بزرگ اصناف دشتستان؛ 
پیش از آنکه توان تیم های بهداشتی و درمانی شهرستان به انتها برسد با تعطیلی خودجوش اصنافتان مدد رسان باشید. می دانم که غیرت و شرافت شما، بی شک کرونا را شکست خواهد داد. بگذارید در آینده ای نزدیک با سر بلندی همدیگر را در آغوش بگیریم.

تعطیلی اصناف دشتستان همچنان ادامه دارد

همچنین اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان دشتستان با شعار پیشگیری مقدم بر درمان است و سلامت عمومی در گرو مشارکت همگانی است، اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: اتاق اصناف شهرستان دشتستان، اتحادیه های صنفی و کسبه و بازاریان طبق مصوبه جلسه پدافند غیر عامل و شورای سلامت در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ (کرونا) و ضرورت حفظ سلامت شهروندان، همچنین کنترل چرخه ی انتقال ویروس در یک اقدام تحسین برانگیز اقدام به تعطیلی بازار نمودند.

هر چند چشم امید اصناف به روزهای پایانی سال بوده و با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند ولی مصالح و منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح داده و مسئولیت اجتماعی خود را به منصه ظهور گذاشتند.

پس از تصمیمات اخیر در سطح کلان، اصناف شهرستان  که در دو هفته اخیر با رفتار مثال زدنی در سطح کشور به عنوان نماد و الگو مطرح بودند، این تهدید را تبدیل به فرصت نموده و از کادر درمانی و بهداشتی و شهروندان حمایت کردند، لذا انتظار داریم همچنان به روند فوق ادامه دهند.

لذا با امید و خوشبینی به آینده می نگریم و هرگز نباید به خستگی و یأس اعتقاد داشته باشیم، به خصوص زمانی که سلامت شهروندان به یک ویروس نوپدید بستگی دارد، پس دست در دست هم با همدلی، همکاری و هماهنگی سلامت عمومی جامعه خود را تضمین می کنیم.

و کلام آخر ما اصناف دشتستان در این مرحله تاریخی و خطیر از نگاه جامعه خود قرار داریم که می توانیم با کنترل بحران با تعطیل نمودن بازار از خود و آحاد جامعه محافظت کنیم و در این خصوص مسئولیت اجتماعی تک تک ما ایجاب می کند از خودمان و شهروندانمان در برابر این بیماری دفاع کنیم.

خوشبختانه برخی از صنوف و صاحبان مشاغل به آن سطح از بلوغ فکری و دوراندیشی رسیده اند که با وجود برخی تصمیمات گاها متناقض در خصوص تعطیلی ها و فعالیت کسب و کارها، باز هم به توصیه متخصصان اهمیت بیشتری داده و حتی به قیمت ضرر و زیان در خانه می مانند و مغازه هایشان را باز نمی کنند.

به گزارش ایسنا، صنوف و بازار شهرستان دشتستان و گناوه در تعطیلی مغازه ها و عدم فعالیت های غیر ضروری در سطح شهر جزو بهترین ها بوده اند اما متاسفانه ورود بی حساب و کتاب مسافر از سایر استان ها به استان بوشهر از طریق مرزهای هوایی و زمینی و ناوگان حمل و نقل عمومی و یا خودروهای شخصی وضعیت انتشار ویروس کرونا را قدری نگران کننده ساخته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha