• پنجشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99121410639
  • منبع : نمایندگی سمنان

ایجاد پارک جنگلی20هکتاری در سرخه/ توزیع 1.5میلیون نهال مثمر و غیرمثمر در سمنان

ایجاد پارک جنگلی20هکتاری در سرخه/ توزیع 1.5میلیون نهال مثمر و غیرمثمر در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی 20 هکتاری امید در سرخه و در حاشیه محور پرتردد تهران سمنان مشهد در هفته منابع طبیعی خبر داد.

جعفر مرادی حقیقی در حاشیه آیین آغاز برنامه های هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در سمنان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده توسط معاونت عمرانی استانداری سمنان ۲۰ هکتار پارک جنگلی جدید التاسیس در شهرستان سرخه احداث خواهد شد. در حقیقت فعالیت‌های درختکاری استان با غرس نهال از سوی استاندار و آغاز کاشت درخت در پارک جنگلی امید استان سمنان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های دینی کاشت نهال از ثواب اخروی برخوردار است افزود: اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در هفته منابع طبیعی ۸۰۰ هزار نهال را در سه نهالستان استان توزیع و در اختیار مردم قرار خواهد داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکید و تصریح کرد: بذرپاشی و نهال کاری در هفته منابع طبیعی توسط اقشار مختلف مردم و تشکل‌ها برای توسعه فضای سبز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد آبخیزداری در این استان خشک و نیمه خشک گفت: طی سال ۱۳۹۹ در بخش آبخیزداری تلاشهای زیادی در سطح استان سمنان به انجام رسید که انشاءالله در طی این هفته بهره برداری خواهد شد. 

همچنین سیدحسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از گفت: علاوه بر ۸۰۰ هزار نهال توزیع شده توسط اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در طی هفته منابع طبیعی،  بالغ بر ۷۰۰ هزار نهاد مثمر نیز در سطح استان توزیع و کشت خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار نهال از مجموع ۷۰۰ هزار نهال در سطح استان در سطح هزار هکتار در امر توسعه باغات در اراضی شیبدار با اولویت شهرستان میامی و منطقه کالپوش انجام می شود و مابقی این میزان نیز در سطح دیگر مناطق استان کاشته خواهد شد و این روند تا بیستم فروردین ماه ادامه خواهد داشت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha