• پنجشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400072215767
  • خبرنگار : 50071

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد 

۷۰ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی واکسینه شدند

۷۰ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی واکسینه شدند

ایسنا/خراسان رضوی  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۵۴۵ هزار دانش‌آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مشغول به تحصیل هستند که مشمول واکسن می‌شوند. از این تعداد ۴۰۸ هزار، یعنی ۷۰ درصد آنان، واکسینه شده‌اند. 

قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا روز یکشنبه هفته آینده صددرصد دانش‌آموزان استان واکسینه شوند، ادامه داد: در حال حاضر ۸۹ پایگاه واکسیناسیون در استان فعال است؛ همچنین ۱۹ پایگاه تجمیعی از جانب آموزش و پرورش تشکیل شده و ۱۰ اتوبوس سیار را بسیج جامعه پزشکی در اختیار ما قرار داده که در مدارس و حاشیه شهر مستقر می‌شود. همچنین استان ۷۰ پایگاه شبکه بهداشت و درمان در اختیار دارد که در آن واکسیناسیون انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد واکسیناسیون فرهنگیان استان تصریح کرد: هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد فرهنگیان دوز اول را دریافت کرده‌اند و حدود ۱۰ درصد نیز به دلایل مختلف هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند. همچنین حدود ۵۶ درصد فرهنگیان ما دوز دوم را هم تزریق کرده‌اند. ۱۳ هزار نفر از فرهنگیان در خراسان رضوی واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند که باید بین تزریق دوز اول و دوم آن سه ماه فاصله باشد. اگر دوز دوم این گروه هم تزریق شود، آمار تزریق دوز دوم افزایش خواهد یافت. 

خدابنده در مورد زمان بازگشایی مدارس استان اظهار کرد: مدارس روستایی و عشایری که کم جمعیت بوده‌ و تعداد دانش‌آموزان هر کلاس آن کمتر از ۳۰ دانش‌آموز است، بازگشایی شده است. بنا بر این است که در ابتدای آبان و پس از بررسی وضعیت مدارس مجوز برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس شهری با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر صادر شود. نیمه دوم آبان نیز مدارس با جمعیت بیشتر از ۳۰۰ نفر بازگشایی می‌شود. 

وی افزود: البته بازگشایی مدارس بستگی به شرایط کرونا دارد و اگر این سیر نزولی ادامه داشته باشد، مدارس بازگشایی خواهد شد. اگر شرایط به گونه‌ای پیش رود که نگرانی‌هایی در خصوص افزایش شیوع کرونا ایجاد شود، در برگزاری حضوری مدارس تجدید نظر خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: در کلاس‌های حضوری بسته به فضای کلاس باید فاصله اجتماعی رعایت می‌شود و لازم است هر دانش‌آموز با دانش‌آموز کناری خود حداقل ۱.۵ متر فاصله داشته باشد. در این صورت در یک کلاس ۴۵ متری روزی ۲۰ دانش‌آموز می‌تواند حضور داشته باشد. 

خدابنده در مورد کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان و فرهنگیانی که واکسن تزریق نکرده‌اند گفت: یکی از پیشنهادات در این زمینه این است که شرایطی فراهم شود که آن‌ها نیز هفته‌ای یک‌ مرتبه نتیجه منفی تست کرونا را به مدرسه ارائه دهند. البته این موضوع هنوز به صورت بخشنامه ارسال نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha