• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401101408996
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به طور مستقل

آغاز فعالیت پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به طور مستقل

ایسنا/اصفهان با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به طور مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.

علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه(سه‌شنبه،۱۳ دی) در آیین استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، اظهار کرد: در طرح ترویج کارآفرینی در مرحله اول ۳۰ هزار دانشجو تحت پوشش قرار می‌گیرد و دانشجویانی که در دوره‌های کارآفرینی ثبت نام کنند ۱۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند. دانشجویان در طرح دستیار فناوری، هم‌زمان با تحصیل، به مدت شش ماه  وارد هسته‌های فناوری و پارک‌های علم و فناوری می‌شوند که دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۲۰میلیون ریال و در مقطع دکتری ۳۰ میلیون ریال دستمزد دریافت می‌کنند.

وی با اشاره‌ به ظرفیت‌های منطقه کاشان در زمینه اسانس، گلاب و فرش گفت: طرح ترویج کارآفرینی فرصت مناسبی را برای تبدیل ایده به محصول و تبدیل دانش به رفاه اجتماعی فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری، بستر خوبی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است و با فعالیت ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور، زمینه ایجاد ۱۱۱ هزار  شغل در حوزه دانش‌بنیان فراهم  شده و طی سال گذشته ۴۱ هزار شغل در پارک‌ها ایجاد شده است.

خیرالدین افزود: دانشگاه کاشان، به لحاظ سطح علمی و پژوهش و فناوری جایگاه والا و ویژه در کشور داشته و پارک علم و فناوری کاشان امکان تبدیل دانش به محصول و رفاه اجتماعی را دارد.

همچنین رئیس دانشگاه کاشان، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، از سال ۱۳۹۷ زیر نظر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شروع به فعالیت کرد که با مجوز اخیر شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به صورت مستقل فعالیت خواهد کرد.

عباس کتابی افزود: پارک علم و فناوری کاشان، سیزدهمین مجموعه‌ای است که فعالیت می‌کند و می‌تواند نقش مؤثری برای فعالیت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان باشد.

 وی به رویداد تانا در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان اشاره‌ کرد و گفت: در این رویداد، نمایشگاهی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های واحدهای فناور منطقه کاشان ارائه شده است که بسیار درخور توجه بود.

رئیس دانشگاه کاشان، افزود: نخستین رویداد علمی تانا با عنوان توسعه‌ و ارتقای زیست بوم نوآوری استان با حضور ۴۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در نیمه اول دی‌ماه در محل پارک علم و فناوری کاشان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha