• چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402012311369
  • خبرنگار : 50469

در پی هشدار قرمز هواشناسی اعلام شد

آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در ایلام

آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در ایلام

ایسنا/ایلام معاون استاندار ایلام گفت:  به دلیل هشدارهای صادر شده و ضرورت حضور نیروهای ستاد مدیریت بحران در مناطق، همه مرخصی و ماموریت‌ها تا اطلاع ثانوی لغو شد.

«سعید هژبری» در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران استان‌ و شهرستان‌ها تحت تاثیر هشدار قرمز هواشناسی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی، آماده باشند.

وی اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید در سطح  استان خواهیم بود.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: این بارش‌ها سبب سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال جدی در جاده‌ها و سفرهای بین شهری و درون شهری و خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره متصور است.

وی با اعلام آماده‌باش کامل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان‌ و شهرستان‌ها  هشدار داد: با توجه به هشدارهای صادر شده و ضرورت حضور نیروهای ستاد مدیریت بحران در مناطق کلیه مرخصی و ماموریت‌ها لغو شده است.

هژبری با تاکید بر مدیریت واحد در مواقع حوادث طبیعی و انسان ساز و نقش این مقوله در کاهش خسارات تاکید کرد: مدیرکل مدیریت بحران، صدا و سیمای مرکز استان و سایت‌های کلیه ادارات و دستگاه‌های دولتی استان با اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی و آماده‌سازی ادوات امدادی بستر را برای پیشگیری و امدادرسانی به موقع آماده کنند.

وی بر شناسایی مناطق مستعد بحران خصوصاً روستاهایی که در معرض خطر سیل و رانش زمین هستند، تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به مردم توصیه می‌کنیم از توقف و تردد در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب و از سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی در مکان‌های تحت تاثیر پرهیز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha