• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402050704116
  • خبرنگار : 50233

از امروز به مدت ۴ روز آینده پیش بینی می شود:

خطر احتمالی تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک در استان سمنان

خطر احتمالی تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات اداره کل هواشناسی استان سمنان از خطر احتمالی تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک در این استان طی چهار روز آینده خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت وگو با ایسنا از اعلان هشدار زرد در این استان خبر داد و بااشاره به ورود سامانه جدید به آسمان استان اظهار کرد: در اثر فعالیت این سامانه، افزایش گرادیان فشار و وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک در استان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه از امروز شنبه ۷ مردادماه در استان آغاز شده افزود: این سامانه تا پایان روز سه شنبه ۱۰ مردادماه در استان فعال خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به نوع مخاطرات ناشی از این سامانه گفت: وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک در غالب استان پیش بینی می شود.
وی سرعت این تندبادها را در امروز شنبه، بیشتر ارزیابی و خاطرنشان کرد: در برخی نقاط استان شاهد کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات اداره کل هواشناسی استان سمنان به تشریع اثرات احتمالی ناشی از این مخاطره در استان پرداخت و اضافه کرد: احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری، از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درخت های کهن و نهال ها در برخی مناطق مستعد استان وجود دارد.
وی  از احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق مستعد استان در اثر فعالیت این سامانه خبر داد و اظهار کرد: کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها از دیگر مخاطرات احتمالی ناشی از فعالیت این سامانه در برخی مناطق استان است.

میرشجاع بر لزوم اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها در این شرایط آب و هوایی تاکید و توصیه کرد: عابران در چنین شرایط آب و هوایی از عبور از حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال پرهیز کنند همچنین رانندگان و صاحبان خودروها با توجه به خطر احتمالی شکستگی درختان، حتما از توقف و پارک خودرو در نقط مستعد خطر و خصوصا در کنار درختان خودداری کنند.

وی بر لزوم پرهیز کشاورزان و باغداران از سمپاشی یا محلول‌پاشی در باغ‌ها و مزارع به‌ویژه در نوبت بعدازظهر تاکید و اضافه کرد: توصیه می شود که افراد از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی و مرتعی پرهیز کنند.

میرشجاع، حداقل دمای امروز در مرکز استان را ۳۰.۲ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: بیشترین دمای سمنان نیز ۴۰.۲ درجه سانتیگراد طی ۲۴ ساعت اخیر بوده است.
به گفته وی، حداقل دما در شاهرود دیگر شهر بزرگ استان را ۲۰ درجه سانتیگراد در صبح امروز ۷ مرداد و حداکثر دمای آن را ۳۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha