• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101812897
  • خبرنگار : 50177

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان:

ابلاغ و آیین‌نامه‌ فروش و توزیع اینترنتی دارو در لرستان دریافت نشده است

ابلاغ و آیین‌نامه‌ فروش و توزیع اینترنتی دارو در لرستان دریافت نشده است

ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حوزه فروش و توزیع دارو در استان هیچ‌گونه ابلاغیه و آیین‌نامه‌ای دریافت نکردیم و منتظریم که نتیجه امر چه خواهد شد.

جواد قاسمیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع مجوز فروش اینترنتی دارو مدتهاست که به بهانه تسهیل کسب و کار از سوی شرکت‌های مختلف مطرح می‌شود و هرازچندگاهی جو را متشنج می‌کند.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که مسئول تصمیم‌گیری برای اینگونه مجوزها وزارت بهداشت و به تبع آن سازمان غذا و داروست و این آیین‌نامه‌ها در حال چکش‌کاری هستند و در نهایت بحث به سمتی پیش‌خواهد رفت که یک سری نسخ خاص و یک سری نسخی که قابل تکرار باشد و بیمار تا آخر عمر باید از آنها استفاده کند از طریق اینترنت به دست بیمار برسد.

قاسمیان افزود: بیشتر در بحث فروش مکمل‌ها، مواد آرایشی و بهداشتی و گیاهان دارویی یک سری مجوز در اختیار داروخانه‌ها قرار دادیم که نگهداشت و اصالت دارد و مسیری که به سمت داروخانه و مریض می‌رسد مهم بوده و البته مکمل‌ها همان اهمیت دارو را دارند.

وی تاکید کرد: هرگونه فروش اینترنتی از نظر دانشگاه علوم‌پزشکی تا صدور مجوز غیرمجاز است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پیشنهاد می‌کنم هموطنانی که قصد دارند مکمل یا دارویی را از اینترنت تهیه کنند حتماً این اقلام را از داروخانه‌ها تهیه و سراغ سایت‌های غیرواقعی و پیج‌های اینستاگرامی نباشند.

قاسمیان بیان کرد: حمل دارو باید با خودروهای دارای مجوز حمل دارو که شرایط رطوبت، دما و میزان نور در آنها کنترل شده است انجام گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه کنترل مسئول فنی دارو در اینترنت کاری دشوار است و با آزمون و خطای زیادی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: فروش اینترنتی دارو باید زیر نظر مستقیم مسئول فنی انجام شود و چنانچه تنها موضوع ارسال آن از طریق اینترنت باشد بی‌خطر بوده و مانعی ندارد اما در مجموع باید تمام شرایط سنجیده شود تا سلامت مردم دچار آسیب نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha