وحدت عماد در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا(ع) در تیرماه سال ۱۴۰۳ منتشر و مهلت ارسال آثار تا پایان مردادماه اعلام و این مهلت تا پایان شهریورماه تمدید شد؛ سپس در پروسه غربالگری و داوری چندمرحلهای قرار گرفت. اختتامیه این دوره از جشنواره در دهه کرامت، اردیبهشتماه سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد که در این مراسم، برگزیدگان جشنواره هدایای خود را از آستان قدس رضوی دریافت خواهند کرد.
وی افزود: مرحله نهایی داوری آثار رسیده به این دوره طی روزهای نهم و دهم اسفندماه توسط جمعی از صاحبنظران و خبرگان حوزه رسانه در سطح کشور که هیئت داوران این جشنواره را تشکیل میدهند، برگزار شد. ضمن اینکه در این دوره از جشنواره شاهد حضور ۴۸ داور رسانهای در بخشهای مختلف جشنواره مانند بخش رسانههای خبری و تحلیلی، رسانههای صوتی و تصویری، رسانههای مجازی، پویشهای مردمی در رسانههای نوین و بخش عکس خبری بودیم.
عماد در خصوص آمار شرکتکنندگان و آثار این دوره از جشنواره گفت: تعداد شرکتکنندگان این دوره از جشنواره ۲۱۱۳ نفر است که از این تعداد، ۱۰۲۱ نفر آقا و ۱۰۹۲ نفر بانو هستند. مجموع آثاری که به این دوره از جشنواره راه پیدا کردند، شامل ۴۳۰۰ اثر است که پس از غربالگری اولیه در دبیرخانه جشنواره، بر مبنای میزان تناسب آثار ارسالی با محورهای موضوعی جشنواره، آثاری که این محورهای موضوعی را رعایت کرده بودند، به بخش داوری نهایی راه یافتند.
رشد چشمگیر کیفیت آثار ارسالی به جشنواره
دبیر اجرایی چهارمین دوره جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا (ع) عنوان کرد: این دوره در مقایسه با جشنواره سوم، شاهد رشد تقریبی ۱۵ درصدی هستیم و خدا را شاکریم که از لحاظ کمیت، میزان اقبال به این جشنواره طی چند سال گذشته رو به رشد بوده است. همچنین از منظر کیفیت، آثار این دوره در مقایسه با دورههای قبل از ارتقای چشمگیرتری برخوردار است.
وی ادامه داد: در این دوره، مشارکت بانوان اهل رسانه افزایش ویژهای پیدا کرده است، همچنین خادمیاران رسانهای حضرت رضا(ع) که در قالب کانونهای خدمت رضوی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند در این دوره از جشنواره حضور پررنگی دارند، به گونهای که حدود ۲۰۰۰ اثر از میان آثار رسیده از طریق خادمیاران رسانهای امام رضا(ع) در روستاها و شهرهای مختلف کشور تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
عماد در خصوص محورهای موضوعی جشنواره گفت: محورهای موضوعی جشنواره چهارم شامل سیره حضرت رضا(ع)، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی، خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا(ع) و جهاد تبیین است.
دبیر اجرایی چهارمین دوره جشنواره رسانهای بینالمللی امام رضا(ع) تصریح کرد: اصلیترین اهدافی که مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این جشنواره دنبال میکند، شامل ارتقاء کمی و کیفی محصولات رسانهای با مضامین رضوی، شناسایی، شبکهسازی و تعامل با تولیدکنندگان و توزیعکنندگان محتواهای رسانهای مرتبط با سیره حضرت رضا (ع) و عمقبخشی به محتواهای رسانهای رضوی در قالبهای مختلف است.
انتهای پیام
نظرات