بهروز رحیمزاده ۲۱ مرداد در حاشیه جلسه کارگروه تعاون اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: رسیدگی به شکایتهای کارگری و کارفرمایی وفق مقررات در صلاحیت ذاتی مرجعهای حل اختلاف اداره کار است و بر این اساس شکایتها در دادگاههای بدوی و تجدیدنظر با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان طبق قانون مورد رسیدگی قرار میگیرد و برای پروندهها رای صادر میشود.
وی با اشاره به رسیدگی به پروندهها در سریعترین زمان ممکن، افزود: یکی از برنامهها و راهبردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل کاهش تعداد شکایتهای کارگری و کارفرمایی است و از اساسیترین راهکارهای تحقق آن میتوان به ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی عموم مردم و به ویژه کارفرمایان و کارگران از قوانین کار و تامین اجتماعی اشاره کرد.
رحیمزاده حمایت از افراد فاقد شغل را جزو سیاستهای ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و بیان کرد: تعداد مقرریبگیرانی که امسال به صورت غیرارادی از کار خارج شدند، یک هزار و ۲۱۷ نفر هستند که برای اینکه در شرایط بیکاری از نظر معیشتی دچار مشکل نشوند، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند و ماهیانه مقرری دریافت میکنند.
وی افزود: تعداد مقرریبگیران در سال گذشته به یک هزار و ۳۴۶ نفر میرسید، ولی امسال با کاهش آمار و روند مثبت بازار کار در استان اردبیل روبرو بودیم که این امر نشان دهنده کاهش تعداد اخراجها یا جذب فوری در مجموعهای جدید پس از ترک محل کار پیشین است.
انتهای پیام
نظرات