• شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۴ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1404081710495
  • خبرنگار : 71282

معاون وزیر کار اعلام کرد

پرداخت ۱۷۰ هزار فقره تسهیلات در حوزه پوشاک

پرداخت ۱۷۰ هزار فقره تسهیلات در حوزه پوشاک

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار از پرداخت بیش از ۱۷۰ هزار فقره تسهیلات به بنگاهای خرد و کوچک در حوزه پوشاک خبر داد و گفت: در این فرایند بیش از ۳۰۰ هزار نفر غیر از کسانی که به شکل خوداشتغالی فعالیت دارند، مشغول کار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سیدمالک حسینی با اشاره به اجرای طرح اتصال بنگاه‌های خرد و کوچک به صنایع بزرگ اظهار کرد: اگر بخواهیم تجربه‌هایی که قبلا در دنیا مورد توجه قرار گرفته از نو تجربه نکنیم، بسیاری از منابعی که هدر می‌رود را می‌توانیم ذخیره کنیم تا طرح‌هایمان با ضریب خطای کمتری اجرا شوند.

وی افزود: بحث تولید بدون کارخانه و بحث تولید بدون برند اگرچه در دنیای صنعتی موضوع جدیدی نیست اما اتصال، بخش‌هایی از این مدل است و ما در فرایندی که آغاز کردیم، در جایی با اتصال به تامین مالی رو به رو بودیم و در جایی اتصال به آموزش و اتصال به بازار فروش را داشتیم.

معاون اشتغال وزارت کار در یک گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه در این طرح باید ضمن تسهیل‌گری در جهت رفع موانع و عدم مداخله گام برداریم، افزود: در این طرح موضوع هدایت سرمایه‌ها در این زنجیره مهم است. البته برخی صنایع بزرگ این زنجیره را خودشان ایجاد کردند. ما بر اساس یک نیاز به سمت این مساله رفتیم و مصوبه شورای عالی اشتغال را برای آن داریم.

اشتغال مستقیم ۳۰۰ هزار نفر در حوزه پوشاک

حسینی افزود: هم اکنون برخی کسب و کارها هستند که در بازار کار پیشران محسوب می‌شوند، مثل پوشاک و ما طی ۳ سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار فقره تسهیلات در حوزه پوشاک به بنگاه‌های خرد و کوچک اختصاص دادیم که اگر از بعد اشتغال حساب کنیم بیش از ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم فقط از این طریق مشغول کار شده‌اند و این عده غیر از کسانی هستند که به صورت خود اشتغال این کار را انجام داده‌اند.

به گفته وی این کسب و کارها به دلیل آنکه نمی‌توانند تامین مالی به موقع و با قیمت مناسب داشته باشند، بخش عمده سود خود را از دست می‌دهند و از طریق واسطه‌های مختلفی که برای رسیدن به بازار دسترسی دارند دستمزدشان نیز از بین می‌رود.

آموزش،اتصال به بازار فروش و برندینگ؛۳ مولفه طرح ملی طاها

معاون اشتغال وزیر کار آموزش برای ارتقای کیفیت، اتصال به بازار فروش و برندینگ را ۳ مولفه‌ای برشمرد که در طرح اتصال بنگاه‌های کوچک به صنایع بزرگ دنبال می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به این دلیل از حوزه پوشاک شروع کردیم که بیشترین قشری که در این بخش فعالیت دارند زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و عمدتا در مناطق کم برخوردار هستند و یک نگاه توسعه‌ای به این مقوله وجود دارد. هرچند که موضوع پوشاک موضوع تخصصی وزارت صمت است و ما در همکاری تنگاتنگ با وزارت صمت پیش می‌رویم اما تلاش کرده‌ایم در اتصالی که صورت می‌گیرد آن قشر محروم و گیرنده نهایی خدمات ما بتواند افزایش درآمد داشته باشد.

گران بودن منابع و هزینه تمام شده برای راه‌اندازی کسب و کار 

وی افزود: طرح جدید وزارت کار (طرح ملی طاها) با رویکرد برنامه‌محوری و نظارت شورای عالی اشتغال دنبال می شود و وظیفه ما ایجاد فرصت دسترسی بنگاه‌های کوچک به بازارهای هدف، فناوری‌های روز و سرمایه است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در پایان گفت: در شرایطی که هزینه تمام شده و ریسک راه‌اندازی کسب و کار در این سطح برای بنگاه‌های به شدت بالاست و با محدودیت‌های شدید مالی روبه‌رو هستیم و منابع گران قیمت شده تلاش ما این است که به بنگاه‌های بزرگ و متوسطی که می‌خواهند کسب و کار جدیدی راه‌اندازی کنند کمک و توسعه تولید را با اتصال زنجیره‌ای محقق کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha