سرهنگ علیرضا رحیمی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه عدم بستن کمربند ایمنی جزء علل وقوع تصادفات نیست، بلکه در تشدید جراحات حاصل از تصادف نقش موثری دارد، اظهار کرد: در تصادفاتی که موجب واژگونی، برخورد جلو به عقب و برخورد با اجسام میشود، بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان جلو و بستن کمربند توسط همه سرنشینان در جادهها و سرعتهای بالا، تاثیر بسیاری در جلوگیری از تلفات و صدمات جسمی دارد.
وی درخصوص اینکه هر میزان خودرو استانداردتر باشد، صدمات ناشی از تصادف برای سرنشینان کمتر خواهد بود، ادامه داد: اکنون در شهرها نسبت به قبل با اقدامات فرهنگی-آموزشی و با برخوردهای انجام شده توسط پلیس، درصد بالایی از رانندگان از کمربند ایمنی استفاده میکنند. درصد بستن کمربند توسط باقی سرنشینان در داخل معابر شهری پایین است.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مشهد تصریح کرد: درصد عدم بستن کمربند را باید نسبت به آمار کل تخلفات محاسبه کنیم، زیرا ۱۹۲ مورد تخلف در جدول تخلفات راهنمایی و رانندگی وجود دارد که تخلفات مربوط به کمربند ایمنی یکی از آن موارد است. عمده جرایم تخلفات راهنمایی رانندگی مربوط به تخلف نبستن کمربند ایمنی است.
سرهنگ رحیمی با اشاره به ممنوعیت نشستن کودکان زیر ۱۲ سال در صندلی جلوی خودرو، عنوان کرد: این ممنوعیت برابر با آیین نامه راهنمایی و رانندگی است و کودکان خردسالی که در صندلی عقب قرار میگیرند، باید حتما در صندلی مخصوص و نگهدارنده کودک قرار گیرند.
وی اضافه کرد: تخلفات پرتکرار راهنمایی و رانندگی مانند پارک کردن دوبله، توقف در محل پارک ممنوع، استفاده از تلفن همراه و نبستن کمربند ایمنی هم جزء این تخلفات پرتکرار است. هرچند که نسبت به گذشته، وضعیت بستن کمربند و کیفیت کمربند خودروهای جدید بهبود یافته و همچنین رفتار مردم در بستن کمربند تغییر کرده و از اهمیت و ضرورت آن آگاهی پیدا کردهاند.
انتهای پیام


نظرات