ناصر عسکریفرد در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان و عزاداران حسینی اولویت مهم این ادارهکل است، اظهار کرد: همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداللهالحسین(ع)، ۹۸ اکیپ ویژه در تمامی شهرستانهای استان خوزستان فعال خواهند شد تا با استقرار در نقاط مختلف و نظارت بر هیاتها و تکایا، بر فرآیند ذبح دامهای قربانی نظارت دقیق بهداشتی و شرعی داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم توجه مسئولان هیاتهای عزاداری و خیرین به نکات بهداشتی گفت: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری تب خونریزیدهنده کریمه کنگو و دیگر بیماری های قابل انتقال از دام و گوشت دام به انسان، توصیه میشود ذبح دامهای نذری در کشتارگاههای مجاز و یا با هماهنگی و نظارت مستقیم کارشناسان دامپزشکی انجام شود.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت محیط بیان کرد: از عزاداران و مسئولان هیاتها درخواست داریم از ذبح دام در محیط های خارج از کشتارگاهها از جمله در محوطه مساجد و حسینیهها، معابر عمومی، خیابانها و اماکن پرتردد بهجد خودداری کنند؛ زیرا ورود خون و ضایعات کشتار به سیستم فاضلاب مناطق مسکونی و معابر، علاوه بر ایجاد آلودگیهای زیستمحیطی، میتواند کانون انتشار بیماریهای واگیردار باشد.
عسکریفرد عنوان کرد: کشتارگاههای دام در شهرستانها در ایام تاسوعا و عاشورا از ساعت ۶ صبح آماده انجام رایگان کشتار دام و ارائه خدمات به صاحبان نذورات هستند و از هماستانیها تقاضا داریم در صورت نیاز به هرگونه مشاوره بهداشتی، درخواست اعزام کارشناس برای نظارت بر ذبح دام در محل، و یا گزارش تخلفات احتمالی، با سامانه ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند و از خدمات رایگان و تخصصی دامپزشکی بهرهمند شوند.
انتهای پیام
