منصور بیجار در دیدار با محسن حاجی میرزایی در تهران گزارشی از آخرین وضعیت اجرای برنامههای توسعهای استان ارائه کرد و با تشریح ظرفیتهای سیستان و بلوچستان در حوزه تعاملات منطقهای، بر نقش این استان در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان شرقی تأکید کرد.
بیجار افزود: این استان مجموعهای از پیوندهای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی در دو سوی مرز است که در صورت فعالسازی درست، به تقویت همکاریهای پایدار منطقهای منجر میشود.
بیجار ادامه داد: در نگاه ما، دیپلماسی مرزی زمانی موفق است که پشتوانه مردمی داشته باشد. ظرفیت اجتماعی سیستان و بلوچستان میتواند مکمل جدی سیاستهای دستگاه دیپلماسی کشور باشد و سطح تعاملات با کشورهای همسایه را از سطح صرفاً رسمی به سطح مردمی و پایدار ارتقا دهد.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به برنامهریزیهای انجامشده در افق توسعه استان گفت: در چارچوب برنامه دو ساله توسعه استان، تمرکز ما بر این بوده که پروژههایی که بعضاً نزدیک به دو دهه متوقف یا نیمهفعال مانده بودند، دوباره به مدار اجرا بازگردند. امروز بخش مهمی از این طرحها فعال شده و آثار آن در نقاط مختلف استان قابل مشاهده است.
بیجار تأکید کرد: سیستان و بلوچستان امروز از مرحله صرفاً مطالبهگری عبور کرده و به بخشی از ظرفیت راهبردی کشور در حوزه تجارت مرزی، ترانزیت و تعاملات منطقهای تبدیل شده است.
همچنین در این دیدار، محسن حاجیمیرزایی رئیس دفتر رئیسجمهور نیز با قدردانی از اقدامات و پیگیریهای صورتگرفته در استان، بر نقش راهبردی و حمایتی رئیسجمهور در پشتیبانی از روند توسعه سیستان و بلوچستان تأکید کرد و گفت: رویکرد دولت بر این است که با اتکا به ظرفیتهای واقعی استان و حمایتهای سطح عالی مدیریت کشور، مسیر اجرای برنامههای توسعهای با اقتدار و انسجام ادامه پیدا کند.
به گزارش ایسنا، به نقل استانداری در روز پنج شنبه ۴ تیر، در این نشست، مهمترین اولویتهای توسعهای استان، روند اجرای پروژههای راهبردی، ظرفیتهای مرزی و نقش سیستان و بلوچستان در تقویت دیپلماسی منطقهای کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام
