• جمعه / ۲۴ آذر ۱۳۸۵ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8509-14263
  • منبع : مطبوعات

دعاي نوراني كميل در مدينه منوره برگزار شد

دعاي نوراني كميل در مدينه منوره برگزار شد

دعاي نوراني كميل با حضور زايران خانه خدا در مدينه منوره  برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) زنان در حاشيه ديوار پايين بقيع و مردها در كنار آنها و مسيرى هم براى رفت و آمد كنار نرده هاى قرار داده شده در ميان بين‌الحرمين باز گذاشته شد.

يك دسته از انتظامات ايرانى كه از خود زائران تشكيل يافته بود، اين مسير را محافظت مى كرد.  در واقع محلّ اصلى برگزارى دعاى كميل روبه روى درِ اصلى بقيع، جايى كه سابقاً امتداد شارع ابوذر بود، قرار داشت.

نيروهاى سعودى اجازه ورود خارجى ها را به اين محدوده نمى دادند.   به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اكثر قريب به اتفاق زائران ايراني در اين مراسم با شكوه شركت داشتند.

در حاشيه

- پس از اتمام مراسم يکي از بانوان ايراني به طرف صفوف نيروهاي امنيتي مسلح رفت و يک بسته شکلات به آنها تعارف کرد. وي با اين کار، اخلاق ديني و ادب ايراني خود را به نمايش گذاشت.

- از ساعات اوليه آغاز مراسم گروهاي مختلف برگزاري دعاي کميل خود را براي برگزاري منظم و پرشکوه دعاي کميل در کنار حرم پر نور نبوي و بارگاه ائمه بقيع آماده کردند.

- بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، از هر کاروان تعدادي از حجاج به طور داوطلبانه براي ايجاد نظم در برگزاري اين دعا انتخاب شده بودند.

- بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته انتظامات حجاج ايراني در کنار ماموران پليس عربستان حجاج را به محل برگزاري مراسم راهنمائي مي کردند.

- نيروهاي امنيتي از ورود حجاج غير ايراني بطور غيرمحسوس جلوگيري مي کردند.

- در ابتداي آغاز دعاي کميل و با شروع مداحي يکي از مداحان اهل بيت، صداي ناله و گريه زائران، فضاي بين الحرمين را عطرآگين نمود.

- دعاي نور بخش کميل پس از يک ساعت با دعاي سرپرست حجاج ايراني به پايان رسيد.

- ري شهري در بخشي از دعاي پاياني خود که به زبان عربي بود براي نابودي دشمنان اسلام و پيروزي برادران مسلمان در کشور فلسطين ، لبنان ، عراق ، فلسطين و سراسر جهان دعا کرد.

- دعا براي برگزاري پرشکوه انتخابات24 آذر توسط نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني از ديگر نکات اين برنامه بود.

- پس از اعلام پايان رسمي مراسم ، مجري برنامه از حجاج ايراني درخواست کرد به هنگام حرکت به سوي محل اسکان، از هرگونه شعار و صلوات خودداري نمايند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha