• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8605-07175
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

نماينده‌ي مردم خوي در مجلس خواستار شد: بسيج همه‌ي مسوولان براي تبديل مزار شمس تبريزي به يك مجموعه‌ي فرهنگي و گردشگري بين‌المللي

نماينده‌ي مردم خوي در مجلس خواستار شد:
بسيج همه‌ي مسوولان براي تبديل مزار شمس تبريزي به يك مجموعه‌ي فرهنگي و گردشگري بين‌المللي

نماينده‌ي شهرستان خوي در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي تبديل مزار شمس تبريزي در خوي به يك مجموعه فرهنگي و گردشگري بين‌المللي بايد تمامي مسوولان فرهنگي و علمي و اجرايي كشور بسيج شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين هاشم حجازي‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: كشورهاي دنيا با استفاده از عظمت فرهنگي ما درصدد هستند كه مفاخر فرهنگي ايران را به نام خود ثبت كنند و تا حدود زيادي در تحقق اين كار موفق بوده‌اند.

وي با بيان اين‌كه كنگره و پروژه حرم تا حرم مزار شمس تبريزي بايد به صورت يك كنگره و پروژه فراملي دنبال شود، اظهار كرد: در برگزاري اين كنگره بايد از افراد درجه يك علمي، فرهنگي و هنري داخلي و خارجي استفاده شود و اطلاع‌رساني درباره زمان و مكان برگزاري اين كنگره در سطح بين‌المللي باشد تا عاشقان بي‌شمار اين عارف بزرگ از اقصي نقاط جهان در اين كنگره شركت كنند.

حجازي‌فر تصريح كرد: درباره اهميت تبديل مزار شمس تبريزي خوي به يك مجموعه فرهنگي و جهانگردي نامه‌اي به رييس مجلس نوشته شده است و وي اين نامه را به رييس‌جمهور منعكس كرد كه دستور قاطعي در اين زمينه براي رييس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي كشور صادر شد.

او با بيان اين‌كه مسوولان بلندپايه كشوري قول مساعد داده‌اند كه در كنگره شمس تبريزي در محل مزار وي در خوي شركت كنند، افزود: در اين كنگره به تمام جهان اعلام مي‌كنيم كه براي دفاع از مفاخر فرهنگي، علمي، عرفاني و هنري تاريخ خودمان آماده‌ايم و مزار شمس تبريزي خوي را در آسمان جهان به يك ستاره پرفروغ فرهنگي، علمي، عرفاني و هنري تبديل خواهيم كرد.

نماينده‌ي مردم خوي در مجلس با توجه به زمان اندك تا برگزاري اين كنگره گفت: بايد مسوولان و نهادهاي برگزاري هرچه زودتر محورهاي اصلي اين كنگره و جزئيات آن را اعلام كنند تا بتوانيم اين كنگره را در حد نام و شخصيت عرفاني شمس تبريزي برگزار كنيم.

حجازي‌فر در پايان تصريح كرد: مدفون بودن شمس تبريزي در خوي بايد محور اصلي اين كنگره بين‌المللي باشد.

كنگره بين‌المللي شمس تبريزي به مناسبت سال مولانا در نيمه اول آبان‌ماه سال 86 در محل مزار وي در شهرستان خوي با حضور انديشمندان، محققان و دانشمندان داخلي و خارجي برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha