• سه‌شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8802-14606
  • خبرنگار : 71060

در پي‌ عملكرد سازمان ميراث فرهنگي در دريافت وجه ، مستندسازان از ميراث فرهنگي پاسخ نگرفتند به مجلس نامه نوشتند

در پي‌ عملكرد سازمان ميراث فرهنگي در دريافت وجه ،
مستندسازان از ميراث فرهنگي پاسخ نگرفتند به مجلس نامه نوشتند

انجمن مستندسازان در پي عدم دريافت پاسخ رييس سازمان ميراث فرهنگي به موضوع دريافت مبالغ سنگين براي صدور مجوز فيلم‌برداري در اماكن تاريخي؛ اين بار به مجلس نامه نوشت.

مجتبي ميرتهماسب، رييس انجمن مستندسازان در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از پيگيري اين موضوع توسط كميسيون 90 مجلس خبر داد و گفت: پس از آن‌كه مديركل امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و رييس كانون اتومبيل‌راني پاسخ شايسته‌اي به اعتراض مستندسازان نداد، انجمن مستندسازان اوايل ارديبهشت ماه سال جاري نامه‌اي به مجلس نوشت و به همراه آن مجموعه صحبت‌هاي رسانه‌اي اين دوستان را نيز ضميمه كرد تا شايد اين بار پاسخي شايسته به اين موضوع داده شود.

او ادامه داد: نامه اوليه در تاريخ 27 بهمن‌ماه به دفتر آقاي مشايي برده شد و از آن‌جا نيز گويي اين نامه به قائم مقام ايشان ارجاع داده شد. پس از آن و تا مدت‌ها همكاران ما در انجمن مستندسازان هر روز اين مسئله را از دفتر قائم مقام سازمان ميراث پيگيري مي‌كردند؛ اما هيچ پاسخي به اين نامه داده نشد.

ميرتهماسب در ادامه با بيان اين‌كه حداقل ادب حكم مي‌كند كه اعتراضات صنفي مستندسازان بي‌پاسخ نماند، افزود: همان‌طور كه پيش از اين نيز اعلام كرده بوديم، حال كه مسوولان سازمان ميراث فرهنگي تمايلي به پاسخگويي به اين موارد ندارند ما اين موضوع را از طريق كميسيون اصل 90 مجلس پيگيري مي‌كنيم و اميدواريم كه حداقل مجلس اين موضوع را به خوبي مورد بررسي قرار دهد. در اين راستا هم نامه‌ي ما با شماره‌ي 68821 در تاريخ 16 ارديبهشت ماه در دبيرخانه كميسيون اصل 90 به ثبت رسيده و از آن‌جا به كميته‌ي فرهنگي و كارشناسي هنري مجلس ارجاع داده شده است.

رييس انجمن مستندسازان در پاسخ به پرسش ايسنا مبني بر پيگيري‌هاي اين مسئله از سوي معاونت سينمايي هم اظهار كرد: با توجه به اين‌كه اين موضوع مدتي است در دست پيگيري است در مطبوعات نيز بازتاب داشته، به نظر مي‌رسد كه اگر قرار بود معاونت سينمايي حمايتي در اين انجام دهند تاكنون اقدام كرده بود. به علاوه ما پيش‌تر نيز در اين زمينه درخواست كمك كرده بوديم، اما از هيچ نهادي پاسخي نگرفتيم. حال آن‌كه به شخصه فكر مي‌كنم كه معاونت سينمايي خود بايد در اين موارد پيش‌قدم باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha