• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91110301908
  • خبرنگار : 71263

توسعه رمزنگاری جست‌وجو برای همه کاربران کروم گوگل

توسعه رمزنگاری جست‌وجو برای همه کاربران کروم گوگل

گوگل در نسخه جدید مرورگر کروم با رمزنگاری تمامی تقاضاهای جست و جویی که از این نرم افزار ارسال می شوند، سطح امنیت را افزایش می‌دهد.

گوگل در نسخه جدید مرورگر کروم با رمزنگاری تمامی تقاضاهای جست و جویی که از این نرم افزار ارسال می شوند، سطح امنیت را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نسخه 25 کروم که اکنون در مرحله طراحی و آزمایش قرار دارد، جست‌وجوی تمامی کاربران با استفاده از پروتکل SSL رمزنگاری خواهد شد در حالیکه این امکان در حال حاضر تنها مختص کاربرانی است که اشتراک گوگل دارند.

هنگامی‌که مرورگر کروم برای رمزنگاری اطلاعات از مرورگر به وب سایت از SSL استفاده می‌کند، یک قفل سبز در کنار آدرس وب سایت در آدرس باکس ظاهر می‌شود. گوگل این باکس را "آمنی باکس" نامیده زیرا هم محل وارد کردن آدرس‌های URL و هم محل نوشتن کلمات جست‌وجو است.

در حالیکه ارائه محتوا از طریق SSL امکان جست‌وجوی شخصی و مطمئن‌تری را برای کاربر فراهم می‌کند. با این‌همه SSL اخیرا با انتقاداتی در جامعه امنیتی روبرو شده است.

براساس این انتقادات، پروتکل SSL به خلافکاران اینترنتی امکان می دهد مجوزهای مورد استفاده در رمزنگاری و رمزگشایی اطلاعات ارسال شده میان مرورگر و وب سایت را به راحتی جعل کنند و حملات معروف به Man in the Middle را اجرا کنند.

به گفته مهندس نرم‌افزار گوگل، کاربران در نسخه جدید کروم به جز افزایش سرعت دریافت نتیجه جست‌وجو، تغییرات قابل توجهی را تجربه نمی‌کنند. سرعت دریافت نتایج جست‌وجو با استفاده از پروتکل SPDY در این نرم‌افزار افزایش می‌یابد.

گوگل امکان رمزنگاری تقاضای جست‌وجو را از اکتبر سال 2011 برای دارندگان اشتراک این شرکت فراهم کرده بود و تازه تصمیم گرفته این امکان را برای همه کاربران فراهم کند.

موزیلا امکان رمزنگاری جست‌وجوهای گوگل که از طریق مرورگر فایرفاکس این شرکت انجام می‌شود را در ژوییه سال 2012 فراهم کرد و اپل نیز این ویژگی را از سپتامبر سال 2012 برای کاربران مرورگر سافاری امکان پذیر کرد.

به گزارش پی سی ورلد هم اکنون 39 درصد از جست‌وجوهای انجام گرفته در گوگل با استفاده از امکان رمزنگاری انجام می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود با انتشار نسخه جدید کروم، این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha