• چهارشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 92021107470
  • خبرنگار : 71456

ابزار ردیابی چشم خریدار، شیوه‌ نوین تبلیغ محصولات

ابزار ردیابی چشم خریدار، شیوه‌ نوین تبلیغ محصولات

مهندسان موفق به طراحی ابزار جدید رهگیری چشم به نام SideWays شدند.

مهندسان موفق به طراحی ابزار جدید رهگیری چشم به نام SideWays شدند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ابزار به محض رویت افراد، به طور خودکار، نگاه مشتری را رهیابی می‌کند.

سیستم جدید به فروشندگان اجازه می‌دهد بر روی یک صفحه نمایش ویدیویی، تبلیغ محصولاتی را که افراد به آن‌ها علاقه‌مند هستند، نشان دهند.

آندریاس بولینگ از موسسه ماکس پلانک آلمان و همکارانش در دانشگاه لیسستر انگلستان، نمونه اولیه این ابزار را خلق کرده‌اند.

فناوری ارائه‌شده از یک دوربین ویدیویی معمولی و یک برنامه بینایی رایانه‌ای که تیم علمی طراحی کرده، استفاده می‌کند.

این برنامه مردمک‌های افراد را با تشخیص گوشه‌های چشمان و مکان قرارگرفتن آن‌ها به نسبت چهره، شناسایی می‌کند.

این فرایند فقط یک تاخیر کوتاه را موجب می‌شود و سپس شروع به رهگیری نگاه می‌کند.

رهگیری چشم فرایندی جدید نیست اما بسیاری از ابزارهایی که این کار را انجام می‌دهند، به کالیبراسیون نیاز دارند و فقط با نگاه یک نفر را رهگیری می‌کنند.

با این حال، SideWays قادر به رهگیری نگاه 14 نفر با قد، سنین و رنگ چشم‌های متفاوت است که فقط با نگاه‌کردن به مجموعه‌ای از کاورهای CD بر روی یک صفحه، با آن تعامل برقرار می‌کنند.

به عقیده بولینگ، این سیستم عمدتاً در نمایشگرهای تبلیغاتی تعاملی کنترل نگاه، به کار خواهد رفت.

رهگیری چشم جایگزین‌های صفحه‌نمایش‌های لمسی نخواهد شد، بلکه به اشخاص امکان تعامل با نمایشگری که به دلیل دوری نمی‌توان آن را لمس کرد، می‌دهد و یا این که ظهور هیبریدهای نگاه-لمس را به دنبال خواهد داشت.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برای پی‌بردن به این که کدام اقلام بر روی صفحه نمایش، عابران را بیش از همه به سوی خود جلب می‌کند، از این سیستم استفاده کنند.

تیم طراح در نظر دارد سامانه جدید را اصلاح کند به طوری که بتواند نگاه‌های چندین نفر را به طور همزمان رهگیری کند.

این امر امکان تبلیغات پیچیده‌تر یا حتی بازی‌های کنترل‌شده از طریق چشم را فراهم می‌کند.

با این حال، افراد عینکی برای این سیستم نوعی چالش به شمار می‌آیند، زیرا فریم‌ها و بازتاب‌ها می‌توانند مانع از عملکرد برنامه تشخیص شوند.

همچنین ابزار طراحی‌شده قادر است فقط حرکات افقی چشم را در لحظه، رهگیری کند، زیرا حرکت عمودی مردمک ظریف‌تر است و یک دوربین با تفکیک‌پذیری بالاتر قادر به شناسایی آن‌هاست.

از نمونه اولیه این ابزار در کنفرانس «عوامل انسانی در سیستم‌های محاسباتی» پاریس رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha