• سه‌شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94020804927
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون تبلیغات اسلامی گیلان:

اعتکاف عملی تربیتی، معنوی و عرفانی است

اعتکاف عملی تربیتی، معنوی و عرفانی است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این‌که «ثبت نام معتکفین گیلانی تا 10 اردیبهشت ادامه دارد» گفت: 95 مسجد در گیلان برای پذیرایی از معتکفن در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این‌که «ثبت نام معتکفین گیلانی تا 10 اردیبهشت ادامه دارد» گفت: 95 مسجد در گیلان برای پذیرایی از معتکفن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده در ستاد هماهنگی اعتکاف با اشاره به اهمیت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف به عنوان فرهگ غنی و ارزشمند در کشور ایران اسلامی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه اعتکاف عملی تربیتی، معنوی و عرفانی است که هرچه آداب آن رعایت شود آثار بیشتری در پی خواهد داشت، افزود: اعتکاف سفره بابرکتی است که به مدت سه روز برای عاشقان واقعی گسترانده می شود تا به میزان نیاز خود برای حیات روحی و معنوی از آن بهره مند شوند.

گلمیرزاده با بیان اینکه ثبت‌نام علاقمندان برای حضور در این سنت حسنه تا پنجشنبه 10 اردیبهشت ادامه دارد، ادامه داد: 95 مسجد در گیلان برای پذیرایی از معتکفین درنظر گرفته شده است لذا علاقمندان می توانند در فرصت باقی مانده برای ثبت‌نام به مساجد مربوطه مراجعه کنند و 8 مسجد در رشت برای آئین اعتکاف مهیا شده است

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 13 هزار نفر در مساجد گیلان معتکف شدند، خاطرنشان کرد: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود همین تعداد معتکف در استان برای فریضه اعتکاف حضور یابند، طبق آمار بخش عظیمی از جمعیت معتکفین را جوانان تشکیل می دهند و همواره شاهد حضور پررنگ تر بانوان در این فریضه معنوی هستیم.

گلمیرزاده خاطرنشان کرد: به همت سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز برنامه ها و مسابقات فرهنگی مختلفی برای معتکفین درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha