• سه‌شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 94022213087
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

بحران آب در اکثر دشتهای هرمزگان

بحران آب در اکثر دشتهای هرمزگان

ایسنا/هرمزگان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب بهترین راهکار برای عبور از شرایط بحرانی است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب بهترین راهکار برای عبور از شرایط بحرانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، علیرضا صادقی در نشست توجیهی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب با خانه کشاورز استان هرمزگان با اشاره به بحران آب در اکثر دشتهای استان اظهار کرد: این طرح با هدف نجات سفره‌های آب زیرزمینی در وزارت نیرو، تدوین و در شورای عالی آب به تصویب رسید. این طرح از ابتدای سال 94 لازم الاجرا شده است.

وی، انسداد چاه‌های غیرمجاز، تقویت نیروهای گشت و بازرسی و نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری و دیزلی را از موارد لازم در اجرای این طرح برشمرد و افزود: با اجرای پروژه‌های فوق از اضافه برداشت سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

صادقی گفت: از ابتدای سال جاری و در فروردین 123 حلقه چاه‌ به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند که پیش بینی می‌شود این عدد تا پایان سال 94 به 300 حلقه چاه افزایش یابد.

معاون شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه کشاورزان همیاران اصلی آب منطقه‌ای در اجرای این طرح هستند از خانه کشاورز خواست، با اطلاع رسانی و تبیین طرح برای کشاورزان و آگاهی رسانی در خصوص اصلاح الگوی کشت زمینه را برای پیشبرد اهداف طرح فراهم سازند.

وی تصریح کرد: در اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای به دلیل افزایش سطح زیرکشت توسط کشاورزان، عملا صرفه جویی در مصرف آب حاصل نشده است بنابراین نصب کنتور هوشمند ضروری است. این شرکت با اجرای طرح مذکور از ابتدای سال جاری ارائه خدمات به کشاورزان را منوط به تجهیز چاه به کنتور هوشمند کرده است.

ابوطالب جوادی، رئیس خانه کشاورز استان هرمزگان در این جلسه اظهار کرد: با وجود خشکسالی و بحرانی شدن وضعیت منابع آب استان، در حال حاضر هیچ کنترلی بر کشت کشاورزان نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی بهترین راه صرفه‌جویی در مصرف منابع آب زیرزمینی است.

جوادی از اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی استقبال کرد و خواستار تسریع در تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند از سوی شرکت آب منطقه‌ای و همچنین ایجاد محدودیت و کنترل کشت کشاورزان توسط جهاد کشاورزی استان هرمزگان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha