• یکشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94031006206
  • منبع : نمایندگی قم

قرائتی: جلسات قرآنی نباید کمتر از جلسات عزاداری باشد

قرائتی: جلسات قرآنی نباید کمتر از جلسات عزاداری باشد

رییس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم توسعه فعالیت‎های تخصصی قرآن در کشور تاکید کرد و گفت: نباید جلسات قرآنی کمتر از جلسات عزاداری باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم توسعه فعالیت‎های تخصصی قرآن در کشور تاکید کرد و گفت: نباید جلسات قرآنی کمتر از جلسات عزاداری باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شنبه شب در مراسم دومین اجلاسیه اساتید رشته‎های تخصصی حوزه علمیه قم در مدرسه دارالشفا گفت: نباید فکر کنیم امروز که از رشد فعالیت تفسیری سخن می‎گوییم کار به پایان رسیده است بلکه هنوز کارهای بسیاری برای توسعه فعالیت‎های قرآنی در حوزه باقی مانده و هنوز این روند به جایگاه مطلوب نرسیده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: در حالت عادی باید کاری شود که طلاب، هر سال یک جزء تفسیر قرآن ببینند و در کنار کارهای تخصصی قرآن را به شکل ویژه آموزش ببینند.

وی گفت: برخی گمان می‎کنند که بنده ضد پژوهش هستم در حالی که بنده خود یک پژوهشگرم ولی وقتی می‎ببینم وضع نماز و زکات در جامعه در میان نسل جوان خوب نیست باید روشنگری کنم و این وظیفه یک طلبه است.

قرائتی بیان کرد: اگر فرهنگ زکات در جامعه جا بیفتد مشکلات بسیاری از جامعه حل می‎شود؛ تنها با جمع آوری زکات از 13 درصد مردم رقمی بالغ بر 450 میلیارد تومان جمع آوری شد؛ امروزه بسیاری از مردم از ما مطالبه می‎کنند که ما آماده پرداخت بودیم، ولی کسی به ما چیزی نگفت.

وی گفت: روحانیت باید برای همه امور فداکاری و ایثار داشته باشد و این فداکاری و ایثار باید در ابعاد مختلف به خصوص بحث زکات نیز دیده شود؛ باید تلاش کنیم نماز را در جامعه رونق دهیم، راه‎های تربیت فرزند نمازگزار را در خانه‎ها آموزش دهیم.

وی اظهار کرد: واجب است که طلاب به اساتید تخصصی نماز مراجعه کنند و راه درست دعوت فرزندان به نماز را از این اساتید فرابگیرند و در تبلیغ به آنها اشاره کنند؛ این مسیر مسیری نیست که کسی ملاحظه سن و وضعیت خود را بکند و طلاب تا آخر عمر مبلغ باقی می‎مانند.

قرائتی بیان کرد: طلاب در تبلیغ باید سعی کنند که بیشتر از قرآن و نهج البلاغه بگویند تا خواب و شعر و تحلیل‎های سیاسی که مشخص نیست درست است یا نه؛ در حالی امروز در تهران کمتر از 100 جلسه تفسیری داریم که در همین شهر بیش از 6 هزار جلسه عزاداری برگزار می‎شود.

وی گفت: اگر به دنبال تاثیرگذاری در میان نسل جوان هستیم باید اساتید تفسیر را آموزش دهیم تا در دانشگاه‎ها رفته و با شیوه‎های درست تفسیر قرآن را در بین مردم و دانشجویان توسعه دهند؛ قرآن است که به ما راه رهایی از گرگ‎های بین المللی 5+1 را می‎دهد و کاری می‎کند که همیشه بر خودمان تکیه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۱۰ ۲۱:۵۴

جلسات شادي پس چي ؟