• پنجشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94032816256
  • منبع : نمایندگی قم

عضو هیات علمی جامعة الزهرا(س):

ماه مبارک رمضان،ماه خودشناسی و خداشناسی است

ماه مبارک رمضان،ماه خودشناسی و خداشناسی است

یک عضو هیات علمی جامعة الزهرا(س)، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه خودشناسی و خداشناسی است.

یک عضو هیات علمی جامعة الزهرا(س)، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه خودشناسی و خداشناسی است.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن می‌باشد؛ چراکه در این ماه گناهان بندگان خدا بخشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: رمضان ماه ضیافت و مهمانی خداوند باریتعالی است در این ماه خدای متعال با کرامت و بخشش وصف‌ناپذیری از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در این ماه مبارک هر بنده‌ای که با خلوص و نیت پاک و از عمق جان روزه بگیرد از تشنگی و گرسنگی در روز قیامت در امان خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت جایگاه والای ماه رمضان و فضیلت‌های آن اظهار کرد: در این ماه با تلاوت قرآن و استغفار و کمک به مستمندان می‌توان جان تازه‌ای به زندگی دنیوی بخشید و برای آخرت توشه برداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از سفارشات مهم دین اسلام در ماه مبارک رمضان، اطعام نیازمندان است هرچند انفاق و نیکی در طول زندگی مورد سفارش است اما در این ماه باید بیش از ماه‌های دیگر به یاد گرسنگان و نیازمندان باشیم و با انفاق بر حلاوت روزه‌های خود بیفزاییم.

وی خاطرنشان کرد: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین پیام‌های ماه مبارک رمضان است. در این ماه انسان فرا می‌گیرد که چگونه با تقوای الهی بر هوا و هوس‌های دنیوی غلبه و خود را به معبود نزدیک کند.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی مهم برای خودشناسی و خداشناسی است، با پرورش معنویت و ترک لذت‌های دنیوی می‌توان به این دو مقوله مهم دست یافت و یک زندگی آرمانی با تکیه بر ایمان الهی برای خود رقم زد و به کمال و سعادت دست یافت.

ظهیری اظهار کرد: روزه علاوه بر آثار و برکات معنوی موجب آرامش و سلامتی و تندرستی می‌شود و می‌توان در این ماه به یک برنامه مناسب در تغذیه نیز دست یافت که آن نیز مورد تاکید اسلام در حفظ سلامتی است. امید است آنگونه از فضایل این ماه بهره‌مند شویم که در نهایت تنها طعم گرسنگی و تشنگی را نچشیده باشیم و از فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان بهره‌مند شده شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha