• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95072817141
  • خبرنگار : 71461

رونمایی از سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف

رونمایی از سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه رقابت‌های مقدماتی رشته حفظ، قرائت و ترتیل از امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۲۶۲ شرکت‌کننده در زیباکنار رشت آغاز شد از رونمایی سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین "حسینی" در گفت‌وگویی با تشریح تغییرات این دوره از مسابقات، تجمیع رشته‌های مختلف و برگزاری مسابقات سراسری قرآن را در قالب المپیاد قرآنی یکی از اختصاصات این دوره برشمرد و اظهار کرد: تجمیع رشته‌های قرآنی و برگزاری مسابقات در قالب المپیاد بزرگ قرآنی و تفکیک مسابقات برادران از خواهران دو تصمیم کارشناسی بود که با قوت در این دوره عملی شد.

وی تکمیل فرآیند معرفی نفرات برتر به شکل سطح‌بندی را در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل از دیگر تغییرات امسال مسابقات قرآن برشمرد و افزود: پخش زنده سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در سه نوبت صبح و ظهر و شب و تولید آثار مختلف رسانه‌ای با حضور تیم‌های مختلف از جمله تحولات این دوره هستند.

جلوه‌های ویژه وغنی مسابقات امسال 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات را وجود کارگردان هنری دانست و افزود: سی‌ونهمین دوره مسابقات با وجود یک کارگردان هنری و تیم کارگردانی در بخش‌های مختلف نور، صدا و اجرا و بهره‌گیری از قطعات نمایشی در ابعاد مختلف بصری شاهد جلوه‌های ویژه و غنی‌تری است که مسابقات سراسری امسال را در ابعاد هنری وبصری از دوره‌های قبل متمایز کرده است.

حسینی در ادامه برگزاری مسابقات رشته معارف را یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مسابقات دانست و افزود: مسابقات رشته معارف در گذشته به شکل مکتوب برگزار می‌شد، اما در مسابقات امسال با تغییر نحوه اجرا و رسانه‌ای شدن این رشته، مسابقات رشته معارف با استقبال گسترده علاقه‌مندان روبرو شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف  با بیان اینکه در بخش سوم مسابقات سراسری قرآن بیش از ۲۶۲ نفر از شرکت‌کنندگان در پنج رشته به رقابت می‌پردازند افزود: در این دوره از مسابقات سراسری ۶۵ نفر شرکت‌کننده در رشته حفظ کل، ۶۵ نفر در رشته قرائت، ۵۰ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۵۰ نفر در رشته ترتیل و ۳۱ نفر در رشته حفظ  ۱۰ جزء  از امروز رقابت‌های خود را آغاز کردند.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی  یکی از برنامه‌های این دوره از مسابقات را رونمایی از سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در مراسم اختتامیه مسابقات دانست وافزود: سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف توسط کمیته تحول مسابقات  در سازمان اوقاف با حضور کارشناسان و صاحب نظران تدوین وتنظیم شده و پس از ویراست‌های مختلف  به تایید نماینده ولی فقیه وریاست سازمان اوقاف رسیده است. این سند زمینه ساز توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha