• یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98031205517
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد

اعطای ۱۳۲ میلیون تومان وام ضروری به دانشجویان خسارت دیده در سیل اخیر

 اعطای ۱۳۲ میلیون تومان وام ضروری به دانشجویان خسارت دیده در سیل اخیر

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وام ضروری به ۱۳۲ نفر از دانشجویان این دانشگاه که درحادثه سیل اخیر، خانه‌های‌شان آسیب دیده است، اعطا می‌شود. پیش بینی می‌شود این وام حداکثر تا پایان خرداد ماه به دست افراد مورد نظر برسد.

به گزارش ایسنا، محمد شریف مالمیر با بیان این خبر افزود: دانشجویانی که در حادثه سیل اخیر، دچار خسارت شده‌اند، شناسایی شده‌اند که مقرر شد در قالب وام ضروری به ۱۳۲ نفر از دانشجویان دانشگاه وام اعطا شود. مقرر شد به هر یک از این دانشجویان، مبلغ ۱۰ میلیون ریال وام بدون بهره پرداخت شود.

وی اظهار کرد: این دانشجویان که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، در مناطق مختلف استان لرستان از جمله پلدختر، کوهدشت، نورآباد، درود و… سکونت داشته‌اند که وقوع سیل در ابتدای سال جاری، باعث شد خسارتی به خانه‌های این عزیزان وارد شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن ارائه آماری از اعطای وام به دانشجویان این دانشگاه طی سال گذشته گفت: در نیم سال دوم سال گذشته، به یک‌هزار و ۷۵۲ دانشجو در مجمع یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان وام تحصیلی پرداخت شد. همچنین در بازه نیم سال دوم سال ۹۷، وام مسکن به ارزش ۱۶۶ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان به ۱۸۴ دانشجو پرداخت شد.

مالمیر افزود: همچنین در شش ماهه دوم سال گذشته، وام ضروری به ۱۶۷ دانشجو به ارزش بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت گردید. همچنین به ۱۵ نفر از دانشجویان که در جشنواره قرآنی، المپیادهای ورزشی، جشنواره فرهنگی و… توانسته‌اند رتبه قابل توجهی کسب کنند، وام ضروری به ارزش هر نفر یک میلیون تومان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه به ۵ نفر از دانشجویان در قالب ودیعه مسکن تکمیلی، در مجموع ۶۰ میلیون تومان اعطا شد، اظهار کرد: وام ودیعه مسکن برای ۱۰ نفر از دانشجویان مقاطع عادی، به ارزش ۹۰ میلیون تومان پرداخت شد.

پیشرفت ۳۰ درصدی احداث خوابگاه استاندارد دانشجویی ۴۰۰ نفره در پردیس دانشگاه

مالمیر افزود: این خوابگاه در سه طبقه (یک طبقه همکف و دو طبقه فوقانی) در حال احداث است که دارای ۶۰ سوئیت است و هر سوئیت گنجایش هشت نفر را دارد. البته هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که این خوابگاه دانشجویی را برای اسکان دانشجویان دختر در نظر بگیریم یا دانشجویان پسر، اما به هرحال تا زمان بهره‌برداری از آن، تصمیم‌گیری های لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ ساخت این خوابگاه استاندارد دانشجویی در سال ۹۵ به زمین زده شد، گفت: کار اسکلت این بنا به اتمام رسیده است. اسکلت این خوابگاه از نوع بتنی است و دارای استحکام قابل قبولی است. این خوابگاه جزو ۲۱ خوابگاه استاندارد دانشجویی است که از سوی وزارت بهداشت تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: قطعاً با ساخت این خوابگاه دانشجویی، نیاز خیلی از دانشجویان ما به لحاظ اسکان مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹ خوابگاه دانشجویی ملکی کار اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان را عهده‌دار بود، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان دارای ۹ خوابگاه دانشجویی بود که همگی ملکی هستند که از این ۹ خوابگاه، ۶ خوابگاه درخرم آباد قرار دارد. اما با تخریب خوابگاه دانشکده پرستاری در پلدختر، شمار خوابگاه‌های دانشگاه به هشت خوابگاه رسید.

مالمیر اظهار کرد: تاکنون دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت این خوابگاه تا مرحله سفت کاری و اسکلت کاری شده است و تخمین زده می‌شود بیش از ۱۲ میلیارد تومان دیگر تا تکمیل پروژه صرف شود.

به گزارش مفدا، مالمیر مساحت کلیه واحدهای این خوابگاه دانشجویی استاندارد را ۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع عنوان کرد و گفت: این خوابگاه استاندارد دانشجویی دارای سالن مطالعه، سالن رایانه، فضای توزیع غذا، اتاق ورزش، اتاق فرهنگ است و به دلیل اینکه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد دسترسی دانشجویان به سلف سرویس، مسجد و.. راحت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha