• دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99110603827
  • خبرنگار : 50057

یک مسئول:

معلمان نسبت به بازگشایی مدارس حساسیت بیشتری دارند

معلمان نسبت به بازگشایی مدارس حساسیت بیشتری دارند

ایسنا/قزوین مدیرکل تندرستی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تفاوت در دسترسی به ابزار آموزشی در شرایط کنونی موجب آسیب رسیدن به دانش آموزان شده است، حساسیت مدیران و معلمان نسبت به بازگشایی مدارس از همه بخش‌های جامعه بیشتر است و اگر مدارس بازگشایی شود مطمئناً تمام تلاش خود را برای آموزش انجام می‌دهند.

محمدمحسن محمدبیگی در نشست هم‌اندیشی مشترک دفتر سلامت و تندرستی با اعضای کارگروه ایمنی، بهداشت محیط و حفظ محیط‌زیست که امروز ۶ بهمن در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: همه ساحت‌های تربیتی باید بر محور تربیت زیستی باشد این امر زمانی محقق می‌شود که در گام اول بتوانیم سلامت دانش آموزان را مدنظر قرار دهیم، اگر سلامت آسیب ببیند بسیاری از اعمال عبادی جمعی و رفتارهای اجتماعی تحت تأثیر قرار می‌گیرد بنابراین اگر غفلت کنیم در آینده باید تاوان پس دهیم.

وی افزود: در شرایط کنونی قطعاً حساسیت و اهمیت جایگاه سلامت افزایش می‌یابد و اگر توانمندی کافی نداشته باشیم ممکن است جامعه هدف ما با استفاده از مطالب غیر مستند دچار آسیب شود.

مدیرکل تندرستی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: علم تجربی نسبت به گذشته کامل‌ و نسبت به آینده ناقص‌ است، دانسته‌های ما بر اساس شرایط موجود است و نسبت به ندانسته عالمان بسیار اندک است بنابراین باید از تجربیات سایر جوامع استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت رفتار در مقوله آموزش، تأکید کرد: باید توجه کنیم که با رفتار بهتر می‌توانیم آموزش دهیم و اگر قرار باشد پزشک و معلم عامل به عمل باشد قطعاً اثربخشی بالایی خواهد داشت، گاهی باید الگوهای زنده را جلوی چشم ‌افراد قرار دهیم بنابراین رفتار پدر و مادر تأثیر زیادی در ذهن و رفتار افراد دارد بنابراین نیاز است که خودشان عامل به حرفی باشند که می‌گویند.

محمدبیگی بیان کرد: باید بپذیریم که فرایندها متناسب با زمان و مکان تغییر پیدا می‌کنند، در آموزش‌ها باید درک درستی از زمان و مکان داشته باشیم و روش‌هایمان را با توجه به آن مورد تغییر و بازنگری قرار دهیم، بنابراین معلمان و سیاست‌گذاران حوزه سلامت باید به روش‌های متناسب با محیط دانش آموزان توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سلامت جزو تکالیف حکومت در تمام جوامع است و باید برای آن هزینه شود نمی‌توانیم نسبت به‌سلامت دیگران بی‌تفاوت باشیم اگر به رسالت خودآگاه باشیم و در روش‌هایمان تجدیدنظر کنیم شاید بعضی مشکلات کمتر شود.

مدیرکل تندرستی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: گاهی می‌بینیم که تنبیه بدنی یک دانش‌آموز دغدغه یک سیستم است و متأسفانه با بی‌مهری مورد انعکاس منفی قرار می‌گیرد، درست است که آثار سلامت جسمی آسیب‌زاست اما باید بپذیریم که امروز آسیب‌های شدید روحی و روانی وسیعی برای دانش آموزان ایجادشده که از عوارض خانه‌نشینی است.

وی تأکید کرد: ما با نگاه آگاهی‌دهنده و پیشگیرانه برنامه‌ریزی می‌کنیم و درعین‌حال سیاست‌های ما مبتنی بر ایمنی است و این امر را با واقعیت‌های میدانی دنبال می‌کنیم.

محمد بیگی یادآور شد: در ایام کرونا آموزش‌وپرورش تحت‌فشار سنگینی قرارگرفته است، معلمان تحت‌فشار هستند و ابزار ما قطعاً پاسخگوی همه نیازها نیستند و تفاوت در دسترسی به ابزار موجب آسیب رسیدن به دانش آموزان شده است، حساسیت مدیران و معلمان ما نسبت به بازگشایی مدارس از همه بخش‌های جامعه بیشتر است و اگر مدارس بازگشایی شود مطمئناً تمام تلاش خود را برای آموزش انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: ارکان تعلیم و تربیت فقط خانواده و مدرسه نیستند و ابزارهای دیگری بر این امر مؤثر هستند، باید بپذیریم اگر ابزارها به‌ویژه رسانه‌ها به کمک آموزش‌وپرورش نیایند ممکن است نتوانیم رسالت خود را به سرانجام برسانیم لذا توانمندسازی نیروهایشان نکته‌ای است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.