• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070907548
  • خبرنگار : 50006

امام جمعه شهرستان اهر:

قدرت و اقتدار هر کشور به علم و دانش آن است

قدرت و اقتدار هر کشور به علم و دانش آن است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه شهرستان اهر گفت: در حال حاضر قدرت و اقتدار هر کشوری به میزان دانش و علم آن کشور است.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده در همایش هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی در شهرستان اهر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت افزود: وحدت و همبستگی رمز پیروزی و موفقیت مسلمانان در برابر دشمنان است که باید این وحدت مستحکم‌تر شود. 

وی با اشاره به مبارزات ۳۰ ساله دبیرکل حزب الله لبنان و تاریخچه مبارزات مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت علیه رژیم کودک‌کش و جعلی اسرائیل گفت: رژیم نامشروع صهیونیستی با ترور شخصیت‌ها و رهبران جبهه مقاومت به هیچ عنوان به اهداف شوم خود دست نخواهد یافت. 

عضو شورای خبرگان رهبری در ادامه تقویت اراده، ایمان و اتحاد را باعث حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در کشور برشمرد. 

وی همچنین افزود: امروز کشوری موفق و قدرتمند است که دارای علم و دانش قوی در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و…  باشد. 

حجت الاسلام حاجی زاده با تقدیر از برگزار کنندگان هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی در اهر گفت: کشت محصولات کشاورزی اگر با علم و فناوری روز آمیخته شود مسلما نسبت به کشت سنتی دارای کیفیت و ارزش اقتصادی بالا خواهد بود. 

وی، خود باوری و اعتماد به علم و دانش بومی  را رمز پیشرفت و رونق اقتصادی، اجتماعی و… در جامعه عنوان کرد و افزود: امروز با توجه به پیشرفت علم و دانش است که در فصول مختلف سال شاهد نگهداری وعرضه محصولات مختلف باغی و کشاورزی هستیم. 

امام جمعه اهر در ادامه ثمره دعا و توکل به خدا را افزایش نعمت و روزی برشمرد و گفت: خوشبختانه امسال با دعای مردم شاهد بارشهای مناسب و افزایش محصولات در حوزه کشاورزی این شهرستان هستیم که امیدواریم در سال‌های آینده نیز با دعای مردم و توکل به خدا این نعمات افزایش پیدا کند. 

علی نجفی رئیس اداره جهاد کشاورزی اهر نیز در این مراسم از اهداف اصلی هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی را ارتقاء آگاهی کشاورزان، ارتباط مستقیم بهره‌برداران با کارشناسان، جریان‌سازی آموزشی و ترویجی و حضور میدانی مسئولان در کنار کشاورزان در راستای مسئله‌یابی و ارائه راهکارهای علمی عنوان کرد که در بین جامعه‌ی آماری ۳۰۰ نفره کشاورزان پیشرو این شهرستان محقق شد. 

 وی افزود: در این همایش به مواردی مانند، آب و خاک، تغذیه‌ی گیاهی، آبیاری‌های نوین، توصیه‌ی کودی، برنامه کشت پاییزه‌ی غلات و بیمه کشاورزی بیشتر توجه شده است. 

گفتنی است: هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی، به همت مدیریت جهاد کشاورزی اهر و با همکاری و همراهی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات زراعی پاییزه (آبی و دیم)، ارائه دهندگان خدمات مکانیزه کشاورزی، مددکاران ترویجی، تسهیلگران روستایی، اداره تعاون روستایی و مدیران عامل تشکل‌های روستایی و کشاورزی همزمان با سراسر کشور در قالب همایش بزرگ کشت پاییزه در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha