رضوان حکیمزاده چهارشنبه ۲۱ خرداد در همایش سرگروههای اجتماعات یادگیری معلمان استان ایلام اظهار کرد: امکان شبکهسازی، تعامل و ارتباط مستمر معلمان با هم از دیگر مزیتهای اجتماعات یادگیری بود.
وی از اهداف تشکیل اجتماعات یادگیری معلمان را اجرا و پیادهسازی راهکارهای پیشبینی شده در سند تحول بنیادین دانست و گفت: با پیادهسازی این راهکارها در سطح مدارس این امکان فراهم میشود تا روشهای آموزشی با تکیه بر خلاقیت و استفاده از تجربیات همکاران اصلاح شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبتهای خود به مدرسه در تراز سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: مدرسه در تراز این سند، مدرسه ای است که در آن فعالیت های خلاق و روحیه مشارکتجویی در آن بهچشم میخورد بر همین اساس اجتماعات یادگیری یکی از ابزارهای است که میتوان مدارس را در تراز سند تحول بنیادین ارتقا داد.
وی ایده اجتماعات یادگیری را بر گرفته از فکر رئیس جمهوری دانست و گفت: دکتر پزشکیان از همان آغاز دولت بر تحول آموزش و پرورش و کلاسهای درس تأکید داشتند بر این باورند که تحول باید در مدرسه و با حضور فعال معلمان اتفاق بیفتد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تغییر نگرش معلمان در استفاده از روشهای تدریس نوین، توضیح داد: دانستن روشهای تدریس مورد نیاز اما کافی نیست بلکه باید معلم به این باور برسد که این روشها میتوانند اثربخشتر باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش از شرکت در همایش سرگروه های آموزشی اجتماعات یادگیری از یک واحد آموزشی و مرکز جامع سنجش شهر ایلام بازدید به عمل آورد.
دبستان مختار ۲ بعنوان یکی از مدارس الگوی تراز تحول بنیادین در استان ایلام شناخته میشود واحد آموزشی بود که معاون وزیر آن را برای بازدید انتخاب و از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشآموزان در قالب جشنواره «جابر بن حیان»، روند اجرای طرح «نماد» و فعالیتهای مرتبط با «اجتماع یادگیری معلمان» این دبستان دیدن کرد.
انتهای پیام
نظرات