۱۴۰۵-۰۴-۰۱ | ۱۱:۰۲
پهلوگیری دومین کشتی کانتینربر ایرانی در بندر شهید رجایی 
تصویر تزیینی است

پهلوگیری دومین کشتی کانتینربر ایرانی در بندر شهید رجایی 

هرمزگان (ایسنا) - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پهلوگیری دومین کشتی کانتینربر ایرانی در بزرگترین بندر تجاری کشور، از بارگیری یک‌ هزار و ۳۰۰ کانتینر کالای صادراتی در این شناور خبر داد.

حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: این کشتی کانتینربر با ظرفیت دو هزار و ۸۰۰ تی‌ای‌یو (TEU) برای انجام عملیات بارگیری در یکی از ترمینال‌های بندر شهید رجایی پهلوگیری کرده است. این شناور در این مرحله، یک‌ هزار و ۳۰۰ تی‌ای‌یو کانتینر حامل کالاهای صادراتی کشورمان را بارگیری می‌کند تا به مقاصد هدف ارسال نماید.

وی این رویداد را نشانه‌ای از پویایی ناوگان دریایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: پس از تجربه دشوار محاصره دریایی در دوران جنگ تحمیلی، پهلوگیری دومین کشتی کانتینربر ایرانی در بزرگترین بندر تجاری کشور، گامی مهم در جهت احیا و توسعه توانمندی‌های حمل‌ونقل دریایی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در روز دوشنبه یکم تیر، بندر شهید رجایی که در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس و در مجاورت تنگه هرمز واقع شده، با برقراری روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شناخته‌شده بین‌المللی، نقشی استراتژیک در تجارت خارجی کشور دارد و به‌تنهایی مسئولیت جابه‌جایی نیمی از تجارت ایران را برعهده دارد.

انتهای پیام 

آخرین اخبار استان ها