محمد آشوری تازیانی شامگاه یکشنبه اول تیر، در نشستی با تأکید بر اهمیت استفاده از فناوریهای نوین در مدیریت اجرایی استان اظهار کرد: رویکرد مدیریتی در دستگاههای اجرایی باید متناسب با نیازهای روز تغییر کند و بهرهگیری از سامانههای هوشمند و دادهمحور در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت صیانت از اراضی و منابع عمومی افزود: هرجا زمین ارزش اقتصادی پیدا میکند، برخی افراد به دنبال تصرف اراضی متعلق به دولت و مردم هستند؛ از این رو پایش مستمر اطلاعات و تقویت نظارتها اهمیت زیادی دارد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: دستگاههای اجرایی باید به سمت سامانهای شدن حرکت کنند و اطلاعات مربوط به پروژهها و فعالیتهای خود را به صورت مستمر ثبت، رصد و پایش کنند تا امکان تصمیمگیری دقیقتر و مؤثرتر فراهم شود.
آشوری تازیانی با بیان اینکه حکمرانی مطلوب بر پایه شفافیت و مردممحوری شکل میگیرد، تصریح کرد: همه دستگاهها باید در مسیر اصلاح رویکردهای مدیریتی و استقرار نظام حکمرانی دادهمحور گام بردارند تا دادهها به عنوان مبنای تصمیمسازی در چرخه مدیریت قرار گیرد.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد زیرساختهای لازم و عملیاتی کردن مبانی قانونی در حوزه حکمرانی دادهمحور تأکید کرد و گفت: اطلاعات موجود در دستگاههای مختلف باید به صورت یکپارچه و بر بهبود فرآیند نیازسنجی، موجب افزایش بهره پایش قرار گیرد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: یکپارچهسازی دادهها علاوه بر بهبود فرآیند نیازسنجی، موجب افزایش بهرهوری اقتصادی و مدیریتی، جلوگیری از موازیکاری و ارتقای کیفیت تصمیمگیری خواهد شد.
آشوری تازیانی در پایان با اشاره به هدف نهایی این رویکرد گفت: نتیجه حکمرانی دادهمحور باید ارزشآفرینی در تصمیمات و عملکردها، افزایش بهرهوری و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات ارائهشده به مردم باشد.
انتهای پیام
