• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91042514948
  • منبع : مطبوعات

مسجد نقطه كانوني و مهمترين بستر تربيتي

مسجد نقطه كانوني و مهمترين بستر تربيتي

رييس اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي گفت: مسجد در زمان پيغمبر آموزشگاه و پرورشگاه بوده و مديريت اجتماعي و حتي نظامي در آن انجام مي‌شده است پس اكنون نيز ما بايد مساجد را به مراكز بزرگ فرهنگي تبديل كنيم.

رييس اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي گفت: مسجد در زمان پيغمبر آموزشگاه و پرورشگاه بوده و مديريت اجتماعي و حتي نظامي در آن انجام مي‌شده است پس اكنون نيز ما بايد مساجد را به مراكز بزرگ فرهنگي تبديل كنيم.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خليلي با بيان اين مطلب اظهار كرد: ما بايد در مساجد امروز دو مدل تربيتي را رعايت كنيم،‌ ابتدا مساجد را به روز تبديل كنيم و دوم مشكل سن مخاطبان را حل كنيم، بنابراين لازم است تا برنامه‌ريزي‌هايي در جهت اصلاح و افزايش برخي كاربري‌هاي مساجد در جهت جذب و آموزش جوانان صورت پذيرد، لذا مساجد به جز كاركرد تربيت عبادي بايد به موارد ديگر نظير اخلاق اجتماعي مخاطبان نيز بپردازد.

وي افزود: اتصال اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي به مقام ولايت و روحانيت يك اتصال نهادينه شده است. كار مسجد هم به مانند اتحاديه، تربيت نيرو براي نسل آينده است.

خليلي اظهار كرد: اتحاديه با انجام فعاليت‌هاي خود در مساجد دست به يك شبكه‌سازي اصلي بين مسجد و مدرسه بزند و نخبگان دانش‌آموز را مسجدي بار بياورد و به وسيله برگزاري جلسات قرارگاهي كه اكنون در بعضي شهرستان‌ها انجام مي‌گيرد اعضاي انجمن علاوه بر خود، دوستان و همكلاسي‌هاي خود را نيز دعوت كرده كه اين مساله باعث تعميق اخوت ايماني و رشد فضايل اخلاقي براي نوجوانان و باعث رفع مشكل پيري مخاطبان در مساجد نيز مي‌‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha