• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91050905152
  • خبرنگار : 99999

سبحاني‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا: براي نهادينه كردن كارها در جامعه نبايد تندخويي كرد

سبحاني‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا: براي نهادينه كردن كارها در جامعه نبايد تندخويي كرد

يك استاد دانشگاه گفت: براي اين‌كه رضايت خداوند را بدست بياوريم نبايد منتظر زمان باشيم، حتي در محل كارمان هم با رعايت حسن خلق مي‌توانيم رضايت خداوند را به دست بياوريم.

يك استاد دانشگاه گفت: براي اين‌كه رضايت خداوند را بدست بياوريم نبايد منتظر زمان باشيم، حتي در محل كارمان هم با رعايت حسن خلق مي‌توانيم رضايت خداوند را به دست بياوريم.

حجت‌الاسلام محمدتقي سبحاني‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: برخي از افراد فكر مي‌كنند براي اين‌كه خداوند از سر تقصيرات ما بگذرد بايد منتظر شب قدر و ماه رمضان باشيم، اين ماه و شب‌ها در جاي خود ارزشمند هستند ولي ما مي‌توانيم با نفع رساندن به بندگان خداوند كه باعث شادي و خوشنودي دل آن‌ها مي‌شود رضايت خداوند را بدست بياوريم و با رعايت حسن خلق اين كار را بهتر مي‌توانيم انجام دهيم.

وي افزود: بعد از ايمان به خدا و انجام اعمال شرعي بايد با حسن خلق دل بندگان خدا را از خود خشنود كنيم و اگر اين كار را در محل كار و ادارات انجام دهيم و در پايان روز با نگاه به عملكرد روزانه خود ببينيم كه با رعايت حسن خلق دل چه تعدادي را شاد كرده‌ايم شامل بخشش و رحمت خداوند مي‌شويم.

اين استاد علوم حديث و اخلاق ادامه داد: ما با رعايت حسن خلق به ديگران خدمت نكرده‌ايم بلكه اوّل به خود خدمت كرده‌ايم زيرا ما وقتي با افراد گشاده‌رو باشيم رضايت خداوند را جلب كرده‌ايم كه به نفع دنيا و آخرت خود ما است و ما مي‌توانيم براي خود دوستان بيشتري داشته باشيم و موجب انس و الفت شويم.

سبحاني‌نيا در پايان گفت: پيامبر اسلام به قدري حسن خلق را رعايت مي‌كرد كه گاهي افراد فكر مي‌كردند كه پيامبر متوجه رفتار نادرست آن‌ها نشده در صورتي كه پيامبر مي‌خواست با رعايت حسن خلق افراد را از كرده خود پشيمان كند و ما نبايد در تمامي موارد از اين رعايت حسن خلق سوء استفاده كنيم زيرا افرادي كه اين كار را مي‌كنند به بلوغ فكري و خرد نرسيده‌اند و اگر مي‌خواهيم كاري را در ميان افراد جامعه نهادينه كنيم نبايد با تندخويي باشد بلكه بايد با رعايت حسن خلق آن‌ها را توجيه كنيم كه خودشان اعمال درست را رعايت كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha