• شنبه / ۲ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 94030200764
  • منبع : نمایندگی سمنان

300 هزار مترمکعب مصرف روزانه خودروهای گازسوز سمنان

300 هزار مترمکعب مصرف روزانه خودروهای گازسوز سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، گفت: با توسعه‌ی زیرساخت‌های گازرسانی در این استان ضریب نفوذ گاز طبیعی در صنایع استان سمنان به 80 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، گفت: با توسعه‌ی زیرساخت‌های گازرسانی در این استان ضریب نفوذ گاز طبیعی در صنایع استان سمنان به 80 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی سمنان،«علیرضا جراحی» تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین اقدامات انجام شده در استان گازرسانی به دو نیروگاه قدس سمنان با ظرفیت 200 هزار مترمکعب در ساعت در سال 1391 و نیروگاه شهید بسطامی شاهرود با ظرفیت 100 هزار مترمکعب در ساعت در سال 1392است که نقش اساسی در تأمین انرژی برق در سطح استان را به همراه دارد و همین مهم امکان تنوع بخشی به سبد انرژی مورد نیاز انواع متقاضیان را در استان مهیا کرده است.

جراحی افزود: در بخش ایجاد توسعه‌ی جایگاه‌های CNG تاکنون گازرسانی به 41 مورد جایگاه شامل 25 مورد جایگاه تک منظوره و 16 جایگاه دو منظوره در سطح استان به انجام رسانیده است. به طوری‌که هم‌اکنون روزانه 300 هزار متر مکعب در این بخش سوخت مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تشویق، توصیه و ترغیب صاحبان صنایع برای گازدار کردن صنایع تولیدی خود با زمانی بسیار کوتاه با استفاده از پیمانکاران داخلی و به روش خود اجرایی و استفاده از گاز طبیعی به جای استفاده از دیگر سوخت های فسیلی و فرآورده‌های نفتی را از رویکردهای این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: این مهم ضمن صرفه‌جویی از لحاظ هزینه نیز سود قابل ملاحظه‌ای برای این واحدهای تولیدی به همراه خواهد داشت.

وی یادآوری کرد: با تلاش‌های استانی هم‌اکنون بیش از 475 واحد صنعتی استان با مصرف بیش از 160 مترمکعب و با 654 هزار مترمکعب جایگزینی، گاز دار شده اند که این مهم ضریب نفوذ مصرف گاز در بخش صنایع استان را به 80 درصدرسانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha