• یکشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94041408087
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آبرسانی به بیش از 25 روستای بردسکن با تانکر

آبرسانی به بیش از 25 روستای بردسکن با تانکر

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بردسکن گفت: با اینکه ایران جزء کشورهای خشک محسوب می‌شود، ولی متوسط مصرف آب در ایران‌ 2.5 برابر دنیاست و مصرف 70 درصد آب شرب تولیدی توسط 30 درصد مشترکین، قابل پذیرش نیست.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی بردسکن گفت: با اینکه ایران جزء کشورهای خشک محسوب می‌شود، ولی متوسط مصرف آب در ایران‌ 2.5 برابر دنیاست و مصرف 70 درصد آب شرب تولیدی توسط 30 درصد مشترکین، قابل پذیرش نیست.

‌محمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: با توجه به حدود 15 ‌سال خشکسالی متمادی در شهرستان و همچنین بهبود شاخص‌های بهداشتی و افزایش جمعیت، مشکل تأمین آب شرب بسیار جدی است و باید با استفاده از راهکارهای فرهنگی از بحران پیشگیری کرد.

‌وی با بیان اینکه متوسط قیمت تمام شده آب شرب روستایی 1800 تومان به ازای هر مترمکعب است، تصریح کرد: این در حالی است که مشترکین روستایی، تنها 130 تومان بابت هر متر مکعب می‌پردازند.

‌مدیر آب و فاضلاب روستایی بردسکن ادامه داد: با توجه به تعرفه پایین آب شرب روستایی، میزان هزینه‌ای که برای برخی از مشترکین در نظر گرفته می‌شود، به حدی کم است که حتی بهای خدمات بانکی و چاپ قبوض آب‌بها را نیز پوشش نمی‌دهد.

‌صادقی با اشاره به ارائه خدمات مناسب آب‌رسانی به روستاییان شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 53 درصد جمعیت شهرستان بردسکن روستایی‌اند و از این مقدار حدود 96 درصد تحت پوشش و از خدمات این اداره بهره می‌برند و کیفیت آب توزیع شده در این مناطق به لحاظ پایش عوامل شیمیایی 99 درصد و مطلوبیت میکروبی 98 درصد است.

‌وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر بیش از 25 روستا و محله شهرستان به وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند که دلیل آن هم خشکسالی و تغییر کیفیت ذخیره آب‌های زیرمینی در برخی مناطق است.

‌صادقی از افزایش قابل توجه اعتبارات مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات واجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌ها شاهد کاهش مشکلات تأمین آب شرب روستاییان عزیز باشیم.

‌وی در پایان یادآور شد؛ با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی هیچ چاره‌ای جز مدیریت مصرف و صرفه‌جویی نداریم و آن هم جز با یک عزم ملی و همگانی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha