• شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94053117326
  • خبرنگار : 71461

ابراهیمی‌ترکمان:

جشنواره امام رضا (ع) در 79 کشور در حال برگزاری است

جشنواره امام رضا (ع) در 79 کشور در حال برگزاری است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) از سال 87 آغاز شده و تا امروز فعال است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) از سال 87 آغاز شده و تا امروز فعال است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوذر ابراهیمی ترکمان در مراسم افتتاحیه مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از سری برنامه‌های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) در حدیثی به ما توصیه می‌کند که همواره نسبت به خداوند حسن‌ ظن داشته باشید، چرا که هر کسی به خداوند حسن ظن داشته باشد خداوند با حسن ظن او همراه است. علت این‌که در روایات ما توصیه شده که حسن ظن داشته باشیم این است که در حسن ظن انسان ذکر خداوند را می‌گوید. انسان در دنیا نسبت به همه چیز غافل است جز خودش و خداوند می‌خواهد با داشتن این حسن ظن انسان از یاد خود کاسته و به سمت خداوند برود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سیزدهمین جشنواره رضوی در کشور ما آن هم در دهه کرامت برگزار می‌شود، افزود: از سال 87 بخش بین‌الملل جشنواره آغاز شده و تا امروز فعال است و از بیش از 21 نفر از خادمان رضوی ادوار گذشته در این جشنواره دعوت شده‌ است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی ابتدا در 8 کشور برگزار می‌شد ولی امروز در 79 کشور برگزار می‌شود، گفت:. مهمانان مختلفی از کشورهای مختلف برای این جشنواره دعوت شده‌اند. مهمترین مسأله این است که این بخش از جشنواره در تهران برگزار می‌شود آن هم در ظل جشنواره امام رضا (ع) و ان‌شاءالله تداوم پیدا می‌کند.

ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به راه‌اندازی مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی، اظهار کرد: این مجمع با حضور و عضویت کسانی که در سال‌های قبل در بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا (ع) شرکت کرده‌اند تشکیل می‌شود و در آینده هم برگزیدگان دوره‌های بعدی این جشنواره اعضای جدید آن خواهند بود. اساسنامه این مجمع هم به تصویب رسیده است و از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی گفت: چندین نشریه به نام امام رضا (ع) اختصاص پیدا کرده و بیش از 20 فیلم مستند به کشورهای مختلف ارسال شده است.

وی گفت: صبح یکشنبه نیز مراسم تکریم بانوان خادم رضوی برگزار می‌شود. امسال قرار بود که در این جشنواره از مرحوم آیت‌الله آصفی تجلیل شود که به رحمت خدا رفتند همچنین از دو مهمان دیگر هم تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha