• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95060102553
  • خبرنگار : 71461

آیت‌الله مکارم شیرازی؛

پذیرش خواسته‌های دشمن نمونه‌ای از بردگی است

پذیرش خواسته‌های دشمن نمونه‌ای از بردگی است

" اصل سوم برای مقابله با حوادث، مراقبت و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمن است، هرروز آنها با نقشه جدید وارد می شوند و الحمدلله تا کنون این فتنه‌ها خنثی شده است."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز پنجشنبه (چهارم شهریور ماه) در دیدار امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان  فرهنگی  شهرستان بیجار که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد گفت: همین که نسبت به وضعیت منطقه احساس مسئولیت کرده‌اید و سختی راه را تحمل کرده و به شهر قم آمده‌اید، جای تقدیر دارد.

این مرجع تقلید افزود: در کلمات پیشوایان و اسلام تاکید فراوان شده که زندگی همیشه دارای مشکلات زیادی است و حتی حضرت علی(ع) فرمودند «دنیا سرایی است که مشکلات در آن زیاد است، در مقابل این مشکلات، اسلام دستور به صبر و استقامت داده است.»

وی گفت: اگر ایمانِ انسان آمیخته به صبر نباشد، فائده‌ای ندارد. کسانی در حوادث موفق‌ترند که از حجم مشکلات نترسند، وارد میدان کارزار شوند و با سختی‌ها روبه رو شده و مقابله کنند.

او با بیان اینکه مشکلات زیاد، بعضی از بیرون و بعضی از درون بر مردم تحمیل شده، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم  عزیز و سربلند باشیم، دنیا پرستان و استکبار مزاحم می‌شوند، چرا که مشکلات آنان پایان ندارد و هر روز یه چیزی مانند حقوق بشر و مسائل هسته‌ای را بهانه می‌کنند، می‌خواهند ما برده  آنها شویم و خواسته‌های آنها هم پایان‌ناپذیر است؛ مهم ایستادن و مقابله کردن با مشکلات است.

آیت‌الله مکارم شیرازی به تبعید خود به مهاباد و حضور بین اهل سنت اشاره کرد و گفت: اگر اصولی را رعایت کنیم، قطعا پیروزی از آنِ مسلمانان و جامعه اسلامی است، اولین اصول حفظ وحدت است. اهل سنت همراه با تکفیری‌ها نیستند و مشکلی با شیعیان ندارند.

وی بیان کرد: اصل دوم، حفظ امید است، نباید در برابر حوادث انفعالی برخورد کرد، خدا به مومنان و پیامبران وعده یاری و پیروزی داده است و این هم حتمی است.

این مرجع تقلید افزود: اصل سوم برای مقابله با حوادث مراقبت و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمن است، هرروز آنها با نقشه جدید وارد می‌شوند و الحمدلله تا کنون این فتنه‌ها خنثی شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که موقعیت منطقه بیجار حساس‌تر از سایر مناطق است و همین عنصر هوشیاری دراین منطقه بسیار می‌تواند کارساز و راهبردی باشد، گفت: باید بیش از همه از جوانان و به خصوص فضای مجازی مراقبت کرد، فضای مجازی در اختیار دشمن است و از این طریق جوانان ما را از لحاظ فکری تغذیه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha