• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95081913468
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله مکارم شیرازی:

سعودی‌ها همه قوانینِ خدایی و اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند

سعودی‌ها همه قوانینِ خدایی و اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی یمن را صحنه امتحان تمام دنیای امروز عنوان کرد و گفت: در یمن هر روز جنایت رخ می‌دهد و بسیاری از کشورهای مدعیِ حقوق بشر به جای مقابله با دولت مهاجم به این جنایتکار در کشتن بیگناهان کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه (19 آبان) درباره جنایاتی که در کشور یمن رخ می‌دهد گفت: امروز دینار وسیله‌ای در دست عربستان است که به وسیله آن تمام سازمان‌های بین‌المللی را همان‌طور که می‌خواهد می‌خرد و قانع می‌کند؛ سعودی‌ها همه قوانینِ خدایی و اخلاقی را زیر پا گذاشته و در یمن و مناطق دیگر آتش افروزی می‌کنند.

وی افزود: در دنیای امروز به دلیل دور شدن از آموزه‌های دینی، عاطفه و احساس جایگاهی ندارد و بسیاری از سیاستمداران بین‌المللی تنها به فکر حفظ جایگاه خود هستند و برای آنها مهم نیست که در پیرامون‌شان چه جنایت‌هایی رخ می‌دهد.

این مرجع تقلید ادامه داد: یکی از روزنامه‌های انگلیس با آوردن آمار و ارقام کشتار و آواره کردن مردم یمن انتقاد کرده است که دولت انگلیس بیش از دو میلیارد دلار به انگلیس کمک کرده است؛ جای تأسف است که این‌ها علاوه‌بر اینکه اظهار همدردی نکرده و اصول حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند، بلکه کمک می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فقدان عواطف در دنیای امروز گفت: وقتی دولتی برای دو میلیارد دلار فروش اسلحه، زن و مرد و کودک را آتش می‌زند مشخص است که عواطف و اخلاق انسانی مُرده است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: در انتخابات ریاست جمهوری بعضی کشورها چه خبر است، دو نفر که هر دو اعتراف دارند فاسد، دروغگو، آلوده و سابقه سوء دارند می‌خواهند سکاندار دنیا هم بشوند، وای به حال دنیایی که این افراد بخواهند بر آن‌ها حکومت کنند و سکان‌دارش باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی دین نباشد نمی‌شود انتظار عواطف داشت، تا زمانی که دنیا به سمت تعلیمات انبیاء نرود وضع همین است، این طور است که افرادی مفسد و ظالم و پول‌پرست حاکم دنیا می‌شوند. دائماً دولتی دیوانه را تجهیز می‌کنند تا یمن را به ویرانه‌ای تبدیل کند.

این مرجع تقلید با بیان این که هوای نفس به قدرت، مال و شهوت از جمله بت‌های شیطانی در عصر حاضر است که انسان‌ها را از مسیر هدایت دور می‌کنند، افزود: هرکس باید شکستن بت‌ها را از خود شروع کند و اجازه ندهد فساد و تباهی به خصوص از راه شهوت او را از راه عبودیت دور کند.

وی بیان کرد: فضاهای مجازی به مکانی برای توطئه‌های فرهنگی دشمنان تبدیل شده که در آن با ترویج انواع فسادهای اخلاقی و اجتماعی به دنبال تباهی جوانان و خانواده‌ها هستند، بنابراین باید با حفظ هوشیاری و مقابله با هوای نفس با این تهاجم مقابله کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha