• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95111006714
  • خبرنگار : 71574

نگاهی به روزنامه‌های امروز

«ترامپ» جایگزین «پلاسکو»

«ترامپ» جایگزین «پلاسکو»

با گذشت ۱۰ روز از حادثه پلاسکو، از تعداد روزنامه‌هایی که همچنان با تیتر یک به این فاجعه می‌پردازند، کم‌ شده و خبر محدودیت صدور ویزا برای مسلمانان هفت کشور و صحبت های روحانی درباره این موضوع، تیتر نخست اغلب روزنامه‌های امروز را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه «اعتماد» تیتر نخست خود را «روحانی: نمی‌توان بین ملت‌ها دیوار کشید» انتخاب کرده است و به صحبت‌های رییس‌جمهور کشورمان درباره سیاست‌های اخیر ترامپ درخصوص منع سفر ایرانیان به امریکا در هفدهمین کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری که روز گذشته در دامنه‌های  البرز کار خود را به‌ طور رسمی آغاز کرد، اشاره کرده و آورده است : «ما به صلح و آشتی و برادری و هم‌زیستی افتخار می‌کنیم. امروز زمانی نیست که بین ملت‌ها دیوار بکشند.»

روزنامه «اعتماد» همچنین مطلب دیگری با تیتر «امریکا در زندان ترامپ» را در صفحه نخست خود منتشر کرده و به دستور رییس جمهور امریکا درباره منع رفت وآمد شهروندان هفت کشور مسلمان به امریکا، که جمعیت زیادی از مسلمانان را دارند، اشاره کرده است. این روزنامه همچنین عکس نخست خود را به ترامپ، رییس جمهور امریکا و این موضوع  اختصاص داده است.

روزنامه «شهروند» نیز  تیتر نخست خود را «دیوار ترامپ به ایران رسید» انتخاب کرده و  گزارش‌های متعددی با موضوع دستور جدید ترامپ درباره هفت کشور با اکثریت مسلمان را منتشر کرده است. این روزنامه در این گزارش‌ها به وضعیت دانشجویان ایرانی در آمریکا، سرگردانی مسافران ایرانی در فرودگاه‌ها و منع احتمالی حضور اصغر فرهادی در امریکا پس از قانون جدید ترامپ، پرداخته است.

روزنامه «ابتکار» نیز تیتر یک خود را با عنوان «زمان دیوارکشی، گذشته» منتشر کرده و به صحبت‌های روحانی درباره دستور جدید ترامپ اشاره کرده است.

روزنامه «آرمان امروز» مطلبی را با تیتر یک «ورود به آمریکا ممنوع حتی با کارت سبز!» منتشر کرده و به بیانیه وزارت خارجه درباره تصمیم ترامپ و منع ورود شهروندان هفت کشور اشاره کرده و آورده است: «تصمیم دولت ایالات متحده در ایجاد محدودیت برای سفر مسلمانان به آمریکا  - هر چند به صورت موقت سه‌ماهه - توهینی آشکار به جهان اسلام و به‌ ویژه به ملت بزرگ ایران است.»

روزنامه «جوان» نیز مطلبی را با تیتر یک «فرمان نژادپرستانه» منتشر کرده و مطلب خود را به دستور رییس جمهور امریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران اختصاص داده است. این روزنامه همچنین عکس نخست خود را به کاریکاتوری از چهره ترامپ اختصاص داده است.

روزنامه «وطن امروز» نیز در همین راستا مطلبی را با تیتر نخست «قفل» منتشر کرده است.

روزنامه «کیهان» تیتر یک خود را «روحانی: اگر کمک ایران نبود تروریست‌ها در عراق و سوریه  دولت تشکیل می دادند» انتخاب کرده و به صحبت‌های رییس جمهور در هفدهمین کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین در مطلب دیگری در صفحه نخست، به دستور جدید ترامپ اشاره کرده و این مطلب را با عنوان «اولین امضای ترامپ پای سند ضدایرانی» منتشر کرده است.

روزنامه «مردم سالاری» نیز مطلبی با تیتر «نمی‌توان بین ملت‌ها دیوار کشید» را در صفحه نخست منتشر کرده و به صحبت های روز گذشته روحانی اشاره کرده است.

افتتاح جشنواره فیلم فجر

روزنامه «ابتکار» در راستای افتتاح جشنواره ۳۵ فیلم فجر مطلبی را با عنوان «پرواز سیمرغ با یاد ققنوس» در صفحه نخست خود منتشر کرده و به مراسم افتتاحیه فیلم فجر با نکوداشت آتش‌نشانان شهید اشاره کرده است.

روزنامه «جام جم» نیز مطلبی را با تیتر «آغاز دورهمی مدعیان سیمرغ» منتشر کرده است.

حادثه پلاسکو

روزنامه «آفتاب یزد» به روزهای بعد از حادثه پلاسکو اشاره کرده و مطلبی را با تیتر یک «چرا کسی استعفا نمی‌دهد» منتشر کرده است.

روزنامه «شرق» نیز تیتر یک خود را «به ملت گزارش دهید» انتخاب کرده و به دستور رییس جمهور برای تشکیل هیات ویژه بررسی حادثه پلاسکو اشاره کرده است.

روزنامه «ایران» نیز تیتر یک خود را « تهیه «گزارش ملی» از حادثه پلاسکو» انتخاب کرده و به دستور رییس‌جمهور برای پیگیری این حادثه اشاره کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha