• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96032313357
  • منبع : نمایندگی گیلان

بیش از دو هزار دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند

بیش از دو هزار دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه بیش از دو هزار و 500 دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند، گفت: دولت به آموزش و پرورش استثنایی توجه ویژه ای دارد.

‌به گزارش ایسنا، مهدی حاجتی در نشست هم اندیشی کارکنان اداره استثنایی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 500 دانش آموز در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند، اظهار کرد: دولت به آموزش دانش آموزان استثنایی اهتمام دارد و سرانه این دانش آموزان بیش از 12 میلیون تومان و حدود 6 برابر دانش آموزان عادی است در حالی که در مدارس عادی این رقم به 2 تا 2.5 میلیون تومان می رسد.

وی با اشاره به اینکه دولت به آموزش و پرورش استثنایی توجه ویژه ای دارد، افزود: جامعه باید خود را با مشکلات دانش آموزان استثنایی در جهت کاهش آلام آنان تطبیق دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به کار حرفه ای مربیان استثنایی گفت: تدریس در این مدارس خیلی تخصصی است و نقش معلمان در ارتقای سطح آگاهی و نهادینه شدن ارزش ها، محوری است.

حاجتی در ادامه خاطرنشان کرد:مربیان، طبیبان روح و جسم دانش آموزان استثنایی هستند و آنها می توانند روح امید به آینده را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

وی گفت:آموزش و پرورش استثنایی به علت گستردگی و حساسیت فعالیت ها نیازمند حمایت خانواده ها است و باید زمینه تعامل بیشتر خانواده‌ها و مدارس را در جهت گسترش این همکاری ها فراهم کنیم.

مهدی بلوک اصلی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان هم در این نشست، گفت: 900 همکار فرهنگی در 69 مدرسه و مرکز استثنایی استان وظیفه تعلیم و تربیت 2500 دانش آموز را به عهده دارند.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در سال تحصیلی جاری، افزود: تاکنون یک میلیارد و 850 میلیون تومان هزینه رفت و آمد دانش‌آموزان، 400 میلیون تومان هزینه اجرای طرح سنجش سلامت، پرداخت 60 میلیون تومان بابت هزینه توان بخشی دانش آموزان و 20 میلیون تومان هزینه وسایل کمک آموزشی تنها بخشی از اقدامات آموزش و پرورش استثنایی گیلان در جهت ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha