• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400120503971
  • منبع : نمایندگی سمنان

الزام دستگاه‌ها به همکاری در یادواره شهدای روحانیت

انتصاب ۴۲ نفر از ایثارگران و خانواده معظم شهدا در مناصب اجرایی استان سمنان

انتصاب ۴۲ نفر از ایثارگران و خانواده معظم شهدا در مناصب اجرایی استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به انتصابات مدیران این استان در دولت سیزدهم گفت: در حوزه انتصابات در استان تا به امروز تعداد ۴۲ مورد انتصاب از فرزندان و خانواده معظم شهدا، ایثارگران،‌ جانبازان و بسجیان صورت گرفته است

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در نشست با کانون اساتید استان، با اشاره به استفاده از ایثارگران و خانواده معظم شهدا در پست‌های مدیریتی اظهار کرد: به این‌ رویکرد در انتصاب مدیران، افتخار می‌کنیم و همچنان بر اساس سیاست های دولت پیش خواهیم رفت.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی تاکید و تصریح کرد: آمادگی داریم تا تشکیل اتاق فکر نخبگان را با حضور اساتید و نخبگان در دستور کار قرار داده و از ظرفیت اساتید و نخبگان در کمیسیون دانشجویی استان بهره ببریم.

استاندار سمنان با اشاره به لزوم پیوند صنعت و دانشگاه ادامه داد: ضرورت دارد تا مابین دانشگاه با صنعت، کشاورزی و گردشگری ارتباطی قوی شکل بگیرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان اضافه کرد: دانشگاه‌ها امروز باید به دنبال تحقق رویکرد اشتغال و کسب و کار محور باشند.

استاندار سمنان افزود: در سفر آیت الله رئیسی، به استان اعتبار خوبی تصویب شده که حوزه دانشگاه‌ها و تجهیز آن یکی از این موارد است.

تخصیص 700میلیارد تومان اعتبار سفر رییسی به سمنان
وی خاطرنشان کرد: تا امروز بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی و در ۴ مرحله از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته است.

هاشمی افزود: تا امروز با اقدامات صورت گرفته، تعداد ۳۱ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در استان بازگشته اند که در این میان و برای تقویت صنعت، دانشگاه نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: استان سمنان استان پایلوت وحدت است، حفظ وحدت و انسجام رمز موفیقت و پیشرفت در امور بوده که باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد.

هاشمی اظهار کرد: در حوزه انتصابات در استان تا به امروز تعداد ۴۲ مورد انتصاب از فرزندان و خانواده معظم شهدا، ایثارگران،‌ جانبازان و بسجیان صورت گرفته است که به این‌ مهم افتخار می کنیم و بر اساس سیاست های دولت پیش خواهیم رفت.

استاندار سمنان گفت: توسعه متوازن در استان از غرب تا شرق، اولویت اصلی و اساسی ما در استان بوده و بر آن اصرار داشته و در این راستا گام بر می داریم.

شورای فرهنگ عمومی برطرف کننده آسیب‌های اجتماعی است

وی همچنین در در جلسه شورای فرهنگ ‌عمومی استان گفت: توجه ویژه کاربردی و عملیاتی به حوزه شورای فرهنگ عمومی، راهکار مناسبت و موثر در جهت برطرف کردن بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

هاشمی،افزود: استان سمنان با درایت، هوشیاری و بصیرت مردم، در بسیاری از شاخص های اجتماعی در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: سالانه ۱۵ میلیون زائر و مسافر از مسیر راه های استان به طول ۶۵۰ کیلومتر عبور می کنند، کاهش مدت ماندگاری مسافر در استان یکی از عوامل خستگی و تصادفات و واژگونی است.

هاشمی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار بوده که نیاز است به معنای واقع عملیاتی و کاربردی باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: توجه و رویکرد دولت مردمی آیت الله رئیسی، به مسائل مرتبط با زیرساخت های فرهنگی و آموزه های دینی و قرآنی است.

هاشمی افزود: توجه به معیشت مردم، حل مشکلات و ارتقاء شاخص های اقتصادی، یقینا در بحث شورای فرهنگ عمومی و دستیابی به موفقیت در امور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

الزام دستگاه ها به همکاری در برگزاری یادواره شهدای روحانیت استان
استاندار سمنان گفت: ضرورت دارد از پتانسیل روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی، فضای مجازی و رسانه های استان برای تحقق جهاد تبیین استفاده شود و عملکرد نظام به اطلاع و آگاهی مردم برسد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه برگزاری یادواره‌های شهدا همواره پیشرو و پیشگام بوده است افزود: موارد و مسائل مطرح شده توسط مشاور امور ایثارگران استاندار پیگیری خواهد شد و در این زمینه مساعدت های لازم ‌انجام می شود.

هاشمی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی مکلف به همکاری در خصوص برگزاری یادواره شهدای روحانیت هستند گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، بهترین راه و کلیدواژه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار سمنان اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز دستیابی به موفقیت هاست و از این باید این فرهنگ غنی تقویت و پررنگ‌تر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha