• پنجشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401063122679
  • منبع : نمایندگی سمنان

"تعلیم و تربیت" مهمترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب 

افزودن ۳۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان سمنان در مهر امسال

افزودن ۳۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان سمنان در مهر امسال

ایسنا/سمنان دبیر پروژه مهر و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از آمادگی کامل مدیران و مدارس استان سمنان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت:  در مهر پیش رو ۳۰ کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است.

حسین رشیدی در نشست ناظران و مدیران آموزش و پرورش استان، از اعلام آمادگی مدارس استان برای بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برای بازگشایی مدارس آمادگی کامل دارد.

وی تصریح کرد: با هدف شروع مطلوب فعالیت های پرورشی و آموزشی مجموعه تعلیم و تربیت و بستر سازی مناسب در این زمینه، اقدامات و برنامه های  پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ از اوایل امسال تدوین و آغاز شد و با جدیت در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ۱۱ گانه استان در حال انجام است تا مهر امسال را پس از ۳ سال تعلیق فعالیت های حضوری، پرشورتر از گذشته آغاز کنیم.

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۱۹۸ واحد آموزشی با ۸ هزار و ۳۷۰ نیروی انسانی و عوامل اجرایی، مهر و بهار تعلیم و تربیت را شروع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی به عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان می باشد، خاطر نشان کرد: با تلاش و اهتمام نوسازی مدارس، ۷ آموزشگاه با ۳۰ کلاس درس از آغاز مهر به سرجمع واحدهای آموزشی استان سمنان اضافه شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دبیر پروژه مهر استان با اعلام برگزاری دوره های توانمندسازی نیروی انسانی،گفت: ۱۸۶هزار نفرساعت از معلمان برای توانمندسازی و آمادگی مضاعف سال تحصیلی جدید با حضور در دوره های آموزشی ضمن خدمت، اندوخته ها و دانسته های خود را به روز کرده و افزایش داده اند.

رشیدی، با اشاره به سهم تعیین شده ۵۰ درصدی در برنامه ششم توسعه برای آموزش‌های مهارتی، افزود: این رقم در سال گذشته به بیش از ۴۷ درصد رسید که استان سمنان ۱۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر و رتبه اول کشور را داراست.

نهاد تعلیم و تربیت، مهمترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب 
محمد شاه حسینی، سرپرست آموزش و پرورش استان نیز به مناسبت آغاز سال تحصیلی در پیامی نهاد تعلیم و تربیت، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه مهر، خط آغاز دانایی است عنوان کرد: پاییز و مهر امسال را همزمان با چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و به پشتوانه معنوی خون شهیدان گلگون کفن و مجاهدت غیور مردان و شیر زنان وطن، به ویژه 124 شهید فرهنگی و 600 شهید دانش آموز استان سمنان آغاز کرده و خط دانایی، علم آموزی و خردورزی را پی می گیریم.

وی ادامه داد: با استعانت از نام بلند محمد مصطفی(ص)، رسول مهربانی و پیامبری که معلم برانگیخته شد و کریم اهل بیت، امام مجتبی(ع)، شروع سال جدید تحصیلی، بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت را تبریک گفته و امیدوارم فردای میهن اسلامی به تدبیر و اندیشه ناب دانش آموزان، کودکان، نوجوانان و جوانان وطن روشن شده و آنچه که در شأن ایران و ایرانی است، مقدر شود.

نهاد تعلیم و تربیت، مهم‌ترین رکن تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی است و آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه ملی، متعلق به همه ایرانیان است و از این منظر لازم است برای اعتلای آن، تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های کشور همسو و هماهنگ به خدمت گرفته شود تا فرزندان این مرز و بوم از یادگیری برابر و باکیفیت برخوردار شوند.

سرپرست آموزش و پرورش استان در ادامه عنوان کرد: سال تحصیلی 1402 – 1401 را در حالی پس از 3 سال تعلیق فعالیت های حضوری و تمام و کمال مدارس شروع خواهیم کرد که قرار است بیش از 130 هزار نفر از فرزندان استان سمنان را در 1200 مدرسه امانت دار بوده و در مدار پرورش و آموزش قرار دهیم. بی‌گمان همچون همیشه، این وظیفه خطیر با همدلی، هم افزایی و تلاش جمعی میسر خواهد بود و زحمت اصلی آن به دوش معلمان ارجمند و فرهنگیان فرهیخته به عنوان «افسرانِ سپاه پیشرفت کشور» بوده و همراهی ارزشمند و لحظه به لحظه اولیای گرانقدر دانش‌آموزان را می‌طلبد.

وی در پایان اظهار کرد: به لطف خدای متعال امسال هم تلاش خواهیم کرد کسی از تحصیل باز نماند. کیفیت پرورش، آموزش و یادگیری بهبود یابد. همه در شرایط برابر از معلمِ باکیفیت و کلاس استاندارد بهره‌مند شوند. و مضاعف می‌کوشیم از سلامت جسمی، روانی و عاطفی، شادابی و نشاط دانش‌آموزان صیانت کرده و برای تربیت انسان‌های شایسته، مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی، مجاهد و اهل عمل از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha