• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082416670
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک مسئول عنوان کرد:

اساتید و نخبگان دانشگاهی پاسخگوی، شبهات و تضادهای ذهنی دانشجویان باشند

 اساتید و نخبگان دانشگاهی پاسخگوی، شبهات و تضادهای ذهنی دانشجویان باشند

ایسنا/سمنان مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان گفت: اساتید و نخبگان دانشگاهی باید در این شرایط پاسخگوی، شبهات و تضادهای ذهنی دانشجویان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا کهساری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان ۲۴آبان ماه در نشست هم‌اندیشی با محوریت نقش نخبگان و اساتید دانشگاه در جهاد تبیین ظایف اساتید و نخبگان را در جهاد تببین سنگین دانست و اظهار کرد: حوادثی که به وجود می‌آید دارای آثار مثبتی هم است چون در این حوادث انسانها نشان می دهند چقدر پایبند اعتقادات و دستاوردهای خود و کشورشان هستند.

وی با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: اگر در سختی‌ها پای اعتقادات خود ایستادیم فرج و لطف الهی شامل حال ما می شود.هرگاه مشکلات به اوج برسد فرج نزدیک است.

کهساری با بیان اینکه در این ۴۴سال قطار انقلاب در حال حرکت بوده است و همچنان این قطار در حال حرکت خواهد بود، عنوان کرد: عده کثیری سوار این قطار شدند که همچنان پای انقلاب هستند و عده ای هم تا حدی پای انقلاب بودند اینها باید نشان داده شود.

کهساری با اشاره به اینکه جهاد از کلمه جهد می اید اظهار کرد: جهد به معنای تلاش است اما نه تلاش معمولی بلکه تلاشی که با رنج و زحمت باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان سمنان تصریح کرد: مقام معظم رهبری اگر کلمه جهاد تبیین را انتخاب کرد حکمت دارد، در فضای مجازی و فضای حقیقی ذهن جوانان و دانشجویان ما را منحرف و آلوده کردند و طوری آسیب وارد کردند که عده ای به راحتی سخن حق را پذیرا نیستند.

وی با بیان اینکه باید در فضای عقلانی تبیین انجام داد نه احساسی، افزود: کلاس‌های درس مکان مهمی برای جهاد تبیین است و این رسالت سنگین بر عهده اساتید است.

کهساری با اشاره به اینکه هر استادی در رشته ی خاصی تخصص دارد، گفت: همه اساتید یک عهد مشترکی دارند و آن اعتقاد ما است.

وی بر لزوم ابراز اعتقادات و عمل به آن از سوی اساتید در کلاس درسی شد و افزود: این مهم جهاد تبیین محسوب می شود.اولین تبیین گر خداست و باید حرف را به گونه ای بیان کنیم که جوان و دانشجو را به تفکر،تعقل،تشکر و تذکر وادار کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان سمنان افزود: امروز دشمن به دنبال وارونه جلوه دادن ارزش‌ها و واقعیت‌ها است و برای مقابله با این جریان، اساتید دانشگاه‌ها نقش برجسته و کلیدی در جهاد تبیین دارند.

کهساری با اشاره به اینکه تبیین اساتید و نخبگان چون از روی آگاهی است نه لجاجت، خیلی تاثیر گذار است، افزود:، قدرت بیان، مورد اعتماد بودن این قشر و سرمایه اجتماعی بودن آنها از دیگر عوامل مهمی است که می توانند تاثیرگذار باشند.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان نقش اساتید و نخبگان را در جامعه مهم و تاثیرگذار دانست و با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: اساتید و نخبگان در این ایام باید کار ویژه‌ای انجام دهند

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: اساتید و نخبگان باید بسیار بیشتر از گذشته پای کار باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از اساتید و نخبگان خواستار تعامل بیشتر با دانشجویان شد و اظهار کرد: اساتید و نخبگان می توانند با حضور در کلاس، سالن غذاخوری و خوابگاه های دانشجویی به سوالها، شبهات و تضادهایی که در قالب فضای مجازی در ذهن دانشجویان است پاسخ دهند .

نقدی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: آینده جامعه ما در دست جوانان است و اگر جوان ایرانی آگاه، روشن و هوشیار نسبت به دستاوردهای نظام باشد، بهتر می‌تواند ادامه‌دهنده مسیر انقلاب و ارزشهای باشد.

وی با بیان اینکه اکنون در یک جنگ جهانی رسانه ای هستیم، عنوان کرد: باید برای مقابله با دشمنان سواد رسانه‌ای در بستر فضای مجازی را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به وظیفه سنگین اساتید در بحث جهاد تبیین،تصریح کرد: تبیین ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای نسل جوان یک وظیفه است.

نقدی گفت: باید دستاوردها، فعالیت‌ها، خدمات و اقدامات نظام در ۴۴سال گذشته و تحولات چشمگیری که کشور در این مدت داشته از طریق جهاد تبیین برای مردم بیان شود.

وی لازمه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را التزام عملی به جهاد تبیین دانست و گفت: راه مصون‌سازی افکار عمومی، جهاد تبیین از سوی اساتید، نخبگان و  افراد تاثیرگذار در جامعه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به این مطلب که اگر وظیفه خودمان را خوب انجام دهیم و با تعامل با دانشجویان به شبهات آنها پاسخ دهیم می توانیم بگوییم پای کار هستیم و الا اگر در عمل کاری جهادی و ویژه در زمینه تبیین ارزشها  انجام ندهیم، این مصداق واقعی نفاق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha