• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040704640
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

لزوم تعامل بیش از پیش جهاددانشگاهی و دانشگاه اصفهان

لزوم تعامل بیش از پیش جهاددانشگاهی و دانشگاه اصفهان

ایسنا/اصفهان در دیدار روسای جهاددانشگاهی و دانشگاه اصفهان بر لزوم تعامل بیش از پیش این دو مجموعه تاکید و از انجام پروژه‌های کلان مشترک سخن گفته شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی همزمان با برگزاری پنجاهمین گردهمایی سراسری معاونان آموزشی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در اصفهان، با حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان دیدار و پیرامون همکاری‌های مشترک در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی گفت‌و گو کرد.

رئیس جهاددانشگاهی در این دیدار بر لزوم تعامل بیش از پیش دانشگاه اصفهان و جهاددانشگاهی تأکید و بیان کرد: ما باید به مرور به سمت آموزش‌های تخصصی و مهارتی برویم و در این زمینه می‌توانیم همکاری و تعامل مؤثری با دانشگاه‌های مادر مثل دانشگاه اصفهان داشته باشیم.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های قوی جهاددانشگاهی افکارسنجی است که به‌صورت علمی و دقیق انجام می‌شود. مسائل دانشجویان را نیز می‌توان از طریق ایسپا رصد و بررسی کرد. همچنین خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا ظرفیت‌های خوبی هستند و مخاطبان زیادی به ویژه در میان قشر دانشگاهی دارند که دانشگاه می‌تواند از این ظرفیت‌ها نیز استفاده کند.

مسلمی نائینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جهاددانشگاهی و ظرفیت‌های بالای این نهاد انقلابی، یادآور شد: جهاد دانشگاهی بسیاری از مدیران کشور را تربیت کرده که نشان دهنده قابلیت‌های این نهاد است.  

حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه برخی کارهای اساسی و مبنایی وجود دارد که باید در جهاددانشگاهی انجام شود تا ثمرات آن به کل کشور برسد، گفت: اصفهان ظرفیت‌های بالایی در کشور دارد؛ از جمله دانشگاه اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی که باید از این ظرفیت‌ها بهتر استفاده شود. معتقدم هنوز از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برداری نشده است.

هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان نیز با اشاره به وجود نیروهای توانمند و همدل در جهاددانشگاهی، اظهار امیدواری کرد که با تعامل روزافزون دانشگاه و جهاددانشگاهی بتوان اقدامات موثری انجام داد.

وی با بیان اینکه امروز نیاز کشور از پژوهش صرف گذشته و نیازمند محصولی هستیم که بتواند مسئله‌ای را حل کند، افزود: همکاری دانشگاه و جهاددانشگاهی می‌تواند راهبردی باشد تا هم به جهاددانشگاهی منفعتی برسد و هم به کشور خدمتی کنیم.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان ادامه داد: صنایع بزرگ استان از پژوهش خسته شده‌اند و دنبال نتیجه هستند تا مسائل شان حل شود. با پتانسیلی که در جهاددانشگاهی وجود دارد اگر این همکاری راهبردی شود، می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

امیری همچنین بر امیدآفرینی در دانشگاه تاکید و اظهار کرد: باید با تعامل هم کمک کنیم در سطح شهر و استان نیروهای جوان، انگیز و مهارت و توانمندی‌های ویژه به‌دست آورند. در این راستا در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان دفتر هدایت شغلی را راه‌اندازی کرده‌ایم که از جهاددانشگاهی نیز دعوت می‌کنیم از این دفتر بازدید کنند و همکاری های مشترکی داشته باشیم.  

وی با یادآوری اینکه گاهی احساس رقابت میان دانشگاه و جهاددانشگاهی وجود دارد، گفت: این درحالی است که باید مکمل هم باشیم. پیشنهاد می‌دهم توانی که در حوزه پژوهش در دانشگاه وجود دارد را با جهاددانشگاهی به اشتراک بگذاریم و پروژه‌های کلان اجرا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha