• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051006351
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد

تعقیب قضایی گروهک های خائن به انقلاب و مردم

تعقیب قضایی گروهک های خائن به انقلاب و مردم

ایسنا/گیلان معاون اول قوه قضائیه، با بیان اینکه امروز نظام قضایی مقتدرانه گروهک های خائن به انقلاب و مردم را تعقیب می کند و برای آنان پرونده قضایی تشکیل داده است، گفت: به زودی شاهد اضمحلال آنان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در حفظ دین و نظام اسلامی بصیرت است افزود: بصیرت به معنای تعقل و اندیشه عمیق بوده و لذا برخورداری از بصیرت موجب عدم انحراف انسان در زندگی است.

وی با اشاره به واقعه تاریخی غدیر خم اظهار کرد: در روز غدیر خم پیام مهمی از سوی خدا و توسط پیامبر(ص) و با حضور حدود ۱۲۰۰ نفر از مردم آن عصر ابلاغ شد ولی ۷۰ روز بعد ماجرای سقیفه اتفاق افتاد که ناشی از عدم بصیرت مردم آن روزگار بود.

معاون اول قوه قضائیه شاخص بصیرت در زمان کنونی را دنباله روی و تبعیت از ولی فقیه عنوان کرد و گفت: اطاعت از فرامین رهبری بدون افراط و تفریط از راه های نجات از خدعه ها و نیرنگ های دشمنان است.

حجت الاسلام مصدق در ادامه به بیان جنایت ها و ظلم هایی که برخی گروهک ها در اوایل انقلاب بر مردم ایران روا داشتند پرداخت و افزود: امروز نظام قضایی مقتدرانه گروهک های خائن به انقلاب و مردم را تعقیب نموده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل داده است و به زودی شاهد اضمحلال آنان خواهیم بود.

معاون اول قوه قضائیه با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل سابق دادگستری استان گیلان برای او در سمت جدید ریاست دادگستری استان خراسان رضوی آرزوی توفیق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رئیس کل جدید دادگستری استان گیلان نیز با قدردانی از تلاش های جهادی حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، خدمت در جوار حضرت ثامن الحجج را توفیق و نعمتی بزرگ بر شمرد و آن را نتیجه خدمتگزاری به مردم و کار خالصانه در مسیر الهی دانست.

وی در ادامه به قرائت بخشی از خطبه امام حسین(ع) در تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت و عنوان کرد: حضرت سیدالشهداء قیام خود را به خاطر رقابت در امر زمامداری و یا به چنگ آوردن ثروت و مال انجام نداد، بلکه بر احیای دینی و سنت و احکام و ظلم ستیزی تاکید داشت.

رئیس جدید شورای قضایی گیلان با بیان اینکه امام حسین(ع) به دلیل فساد در جامعه و از بین رفتن نشانه های دین قصد اصلاح جامعه را داشت و جان خود را در این مسیر تقدیم کرد، گفت: دفاع توامان از حقوق مردم و دولت، نگاه حمایتی از تمامی مبانی حاکمیتی و صنفی، ارتقای سطح شاخص های قضایی و نظارتی و بازرسی، ارتقای سطح تعامل با سطوح مردمی، حاکمیتی و صنفی با حفظ مبانی استقلال، ظرفیت سازی از فرصت های موجود و اتکا بر توان مجموعه دستگاه قضایی از برنامه های دادگستری استان در دوره جدید خواهد بود.

وی اضافه کرد: از تمامی ظرفیت ها و توان بالقوه دادگستری و سازمان های تابعه برای پاسخگویی به انتظارات ضابطه مند و قانونی مردم بهره گرفته و با توجه به مبانی، برای توسعه زیرساخت های استان در جهت پیشبرد سیاست های قوه قضائیه تلاش خواهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل سابق دادگستری استان گیلان نیز، با اشاره به اینکه انسان رنج های متعددی را در طول حیات خویش متحمل می شود، عنوان کرد: یکی از رنج های آدمی، رنج فراق است که آن را در زندگی به صورت های مختلف تجربه خواهد کرد.

وی فراق از دنیا(مرگ)، فراق از تعلقات مادی و دنیایی و همچنین فراق از دوستان و آشنایان را از گونه های فراق برشمرد و افزود: جدایی و فراق از دوستان و نزدیکان از سخت ترین تجربه های انسان در زندگی است.

حجت الاسلام خلیلی با قدردانی از کوشش ها و تلاش های همکاران قضایی و اداری در پیشبرد اهداف قضایی و انسجام و همفکری و وحدت قضایی در تحقق عدالت اجتماعی در استان گیلان، خاطرنشان کرد: تمامی این تلاش ها و اقدامات در راستای تحقق حقوق عامه صورت گرفت و همیاری مدیران اجرایی استان در این مسیر قابل تقدیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha