• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402082417927
  • خبرنگار : 50614

معاون استاندار خراسان رضوی:

با حضور مردم برای ساخت مسکن نقش دولت از تصدی‌گری به تسهیلگری تغییر خواهد کرد

با حضور مردم برای ساخت مسکن نقش دولت از تصدی‌گری به تسهیلگری تغییر خواهد کرد

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با فراهم کردن زمینه حضور مردم برای ساخت مسکن، نقش دولت از تصدی‌گری به تسهیلگری تغییر خواهد کرد.

جواد خدایی، امروز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: واقعیت این است که مسئله مسکن حداقل به حدود ۶دهه قبل بازمی‌گردد. آنچه که در تجربه چند سال اخیر برای ما مسجل شد، این بود که در جایی که مردم به میدان آمدند و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شد، موفق‌تر بودیم.

وی با بیان اینکه در حال تجربه دو مدل در مسئله مسکن برای مردم هستیم، عنوان کرد: مدل اول، ساخت مسکن به نیابت از مردم توسط مجموعه کارگزاران و انبوه‌سازان است که در سال‌های اخیر تجربه شد؛ تجربه مسکن مهر از جمله موارد در این خصوص است. مدل دوم تجربه‌ای است که ما زمینه حضور مردم را برای ساخت مسکن فراهم می‌کنیم. بر این اساس نقش دولت از تصدی‌گری به تسهیلگری تغییر خواهد کرد. در تجربیات این مدل طی چند ماه اخیر در خراسان رضوی بیش از ۱۰۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.‌

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به برخی مشقت‌های دولت در زمینه تامین زمین، خاطرنشان کرد: در تمام هشت سال برنامه‌ریزی و اجرای مسکن مهر در خراسان رضوی، حدود ۲۵۰ هکتار زمین برای این طرح تامین شده بود. همچنین ۷۵۰ هکتار زمین از داخل محدوده شهری مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به اینکه در شروع کار با اینکه تقریبا زمینی در محدوده شهری در اختیار دولت نداشتیم، دست دولت نسبت به تامین زمین خالی بود.

وی با اشاره به تجربه بازدید اخیر خود از طرح ملی مسکن در جغتای، تصریح کرد: باید توجه داشت که یکی از شروط ورود به طرح نهضت ملی مسکن برای هر متقاضی این است که ۴۰ میلیون تومان به عنوان آورده اولیه خود بیاورد و ما تقریبا در همه استان‌ها با این مشکل مواجه هستیم؛ زیرا مردم ۴۰ میلیون خود را نمی‌آورند. تجارب این‌چنینی در حوزه بازآفرینی نشان می‌دهد با مشارکت مردم احتمالا موفقیت‌های بیشتری خواهیم داشت؛ امیدوارم بتوانیم در حاشیه شهر مشهد نیز این تجربه را داشته باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha