• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402082418015
  • خبرنگار : 50614

یک مسئول عنوان کرد

چشم‌انداز آینده، شهری شدن جهان و جهانی‌شدن شهرهاست

چشم‌انداز آینده، شهری شدن جهان و جهانی‌شدن شهرهاست

ایسنا/خراسان رضوی  دبیر دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری گفت: چشم‌انداز آینده، شهری شدن جهان و جهانی‌شدن شهرهاست.

دکتر محمد رحیم رهنما امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری که در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش عنوان کرد: در تاریخ، شهر نماد آرمانی، دستیابی به کمال، رستگاری و مظهر تمدن است. شهرها موتور محرک‌توسعه هستند. چشم‌انداز آینده، شهری شدن جهان و جهانی‌شدن شهرهاست.

وی در خصوص اهداف اختصاصی این کنفرانس ادامه داد: اهداف اختصاصی کنفرانس در سه حوزه مسکن شهری، بازآفرینی شهری و مسائل ویژه کلانشهر مشهد است. همچنین ساختار کنفرانس مشارکتی و با حضور مدیریت شهری به ویژه شورای اسلامی شهر مشهد است.

دبیر دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با بیان اینکه ۳۱۵ مقاله داخلی وخارجی به کنفرانس ارائه شده است، اظهار کرد: در این کنفرانس ٣١۵ مقاله آمده که ٨ مقاله از کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، نیوزلند، پاکستان و ... است. کسانی که مقاله آنها پذیرفته شده در پنل‌های تخصصی به ارائه مقاله خود می‌پردازند و تعدادی که نتوانستند حضور پیدا کنند به صورت آنلاین ارائه خواهند داشت.

رهنما اضافه کرد: پنل‌های این کنفرانس از جمله آینده نظام تامین مسکن و کلانشهرهای ایران، آسیب‌شناسی برنامه‌های اقدام مشترک و حل مسائل حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی و بررسی پیرامون بازافرینی و بازسازی شهرهای جنگ زده است که به مسائل این حوزه‌ها می‌پردازد.

وی افزود: از ٣١۵ مقاله، ۶٠ مقاله به دلایلی پذیرفته نشده است. سه پنل تخصصی برگزار خواهد شد و سه کارگاه با عنوان کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی شهری، کارگاه ظرفیت قانون درآمدی شهرداری‌ها و کارگاه همکاری مشترک بین دستگاه‌ها در مسائل حاشیه شهر با حضور ٢٧٠ نفر برگزار شد و اساتید برجسته‌ای از مشهد و دیگر نقاط کشور در این کارگاه‌ها حضور داشتند.

دبیر دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری عنوان کرد: ١١۵ مقاله از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور به دبیرخانه کنفرانس رسیده است. همچنین ۵٧٠ پژوهشگر در تدوین بیش از ٣٠٠ مقاله با یکدیگر همکاری داشته اند.

رهنما خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها و سمینارها ایجاد تضارب آرا بین صاحب نظران، مدیران، متخصصان، اعضای هیأت علمی و پژوهشگران است و مهمترین وظیفه این است که گروه‌های مختلف را کنار هم جمع کنیم و بسترسازی برای ایجاد شبکه‌های همکاری داشته باشیم.

وی گفت: محوریت این کنفرانس مسکن و بازآفرینی شهری است. در اصل ٣١ قانون اساسی تامین مسکن مناسب برای همه اقشار جامعه آمده است و دولت را موظف کرده در این راه گام بردارد. دولت‌های مختلف بعد از انقلاب سیاست‌های مختلفی در این مسیر داشته‌اند، سیاست‌هایی همچون ارائه زمین، انبوه‌سازی، مسکن مهر و جهش ملی مسکن بوده است.

دبیر دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری با بیان اینکه ارزیابی این سیاست‌ها از اهداف عمده بوده است، تصریح کرد: در این کنفرانس‌ها می‌توانیم نقدی بر این سیاست‌ها داشته باشیم و دامنه مشارکت بین سازمانها را بیشتر کنیم .

رهنما یادآور شد: سابقه این کنفرانس به دوره اول و دوم شورای شهر بر می‌گردد و امیدواریم به عنوان تجربه برای سایر شهرهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha