• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402120603463
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار کاشان خبر داد:

انصراف سه نامزد انتخابات در کاشان و آران و بیدگل / سه نامزد اخطار گرفتند

انصراف سه نامزد انتخابات در کاشان و آران و بیدگل / سه نامزد اخطار گرفتند

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان از انصراف سه نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  تعداد نامزدان انصرافی حوزه انتخاباتی کاشان و آران و بیدگل با چهار انصرافی در روز نخست هم اکنون به هفت نفر رسیده است.

وی افزود: آخرین مهلت انصراف داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات یعنی ساعت هشت صبح هشتم اسفند ۱۴۰۲ است و بعد از آن، هیچ درخواستی از سوی نامزدها برای انصراف از ادامه‌ رقابت‌های انتخاباتی پذیرفته نمی‌شود.

فرماندار کاشان تاکید کرد: در اجرای ماده ۴۲ آیین‌نامه اجرایی و قانون انتخابات مجلس و تبصره‌های ذیل آن، ۷۳ نامزد برای یک کرسی حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل در لیست نهایی تائید صلاحیت شدند که با انصراف هفت نفر، این رقم به ۶۷ نفر رسید.

وی بیان کرد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، در فرآیند تبلیغات به قانون‌ پایبند باشند و به طور قطع مراجع مربوط با رصد تخلف‌های احتمالی، تذکرها را به متخلفان گوشزد می‌کنند و در صورت تکرار، برخورد لازم با آن‌ها انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی ، نقش مهمی در تعیین سرنوشت مردم دارد زیرا قانون کشور توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند، بنابراین نیاز است که مردم بادقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

زارعی گفت: سرنوشت کشور وابسته به افرادی است که به عنوان نماینده مردم انتخاب می شوند تا به وضع قانون بپردازند و مردم باید با انتخاب آگاهانه به کسی رای دهند که بتواند برای رفع مشکلات کشور تدبیر کند.

سه نامزد انتخاباتی به علت تبلیغات در فضای مجازی غیرمجاز اخطار گرفتند 

فرماندار کاشان از صدور اخطار برای سه نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه به علت تبلیغات در پیام رسان‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۷۸ قانون انتخابات و مصوبه هیئت اجرایی مرکزی، نامزدها و ستادهای تبلیغاتی آنان موظف به استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی مجاز بوده و استفاده از رسانه‌های خارجی و بازنشر تبلیغات در پیام‌رسان غیرمجاز خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ ممنوع است. 

وی افزود: مطابق قانون انتخابات، داوطلبان باید محل ستاد انتخابات خود را به فرمانداری اعلام کرده و جهت برپایی آن طبق شیوه نامه، مجوز دریافت نمایند، این درحالی است که تعدادی از نامزدهای این دوره از انتخابات، محل ستاد تبلیغات‌شان را به فرمانداری اعلام نکرده‌اند. 

رئیس کارگروه انتخابات شهرستان کاشان تصریح کرد: کمیته حقوقی با همراهی نماینده هیات اجرایی و نظارت و اطلاعات فراجا از ستادهای تبلیغاتی داوطلبان گشت‌هایی در سطح شهر داشته و تخلفات تبلیغاتی را به نامزدها و یا مسئولین ستادها تذکر می دهند.

وی تاکید کرد: تبلیغات در مکان‌های ممنوع، چسباندن پوستر بر روی پست‌های برق، تلفن و پایه چراغ برق، نصب پوستر بزرگتر از ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر در محل هایی به غیر از ستادهای تبلیغاتی، تخلف انتخاباتی است.

فرماندار کاشان با اشاره به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشان اظهار کرد: در این شعبه به تخلفات تبلیغات انتخاباتی در اسرع وقت به صورت ویژه رسیدگی می‌شود. 

وی تاکید کرد: داوطلبان باید ضمن پایبندی به قوانین انتخاباتی، الگوی مناسبی برای عموم مردم در جامعه باشند، چرا که در این دوره انتخابات برای تخلفات انتخاباتی جرم‌انگاری شده و مجازات درجه پنج تا هشت برای آنها در نظر گرفته شده است. 

زارعی گفت: ستادهای تبلیغات داوطلبان انتخاباتی با هدف جلوگیری از بروز حوادث از جمله آتش‌سوزی باید ایمن سازی شود. بر اساس شیوه‌نامه، سازمان آتش‌نشانی و پلیس راهور فراجا بر ایمن‌سازی ستادهای تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha