• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۴ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1404090502823
  • خبرنگار : 51000

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: سند تحول بنیادین نقش مؤثری در ارتقای هویت ایرانی ـ اسلامی خواهد داشت

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: سند تحول بنیادین نقش مؤثری در ارتقای هویت ایرانی ـ اسلامی خواهد داشت

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سند تحول بنیادین نقش مؤثری در تقویت سواد دفاعی و ارتقای هویت ایرانی ـ اسلامی نسل نوجوان خواهد داشت.

رسول صفرزایی چهارشنبه ۵ آذر در جلسه کمیته آموزشی و پرورشی استان، بر بهره‌گیری از بسته‌های یادگیری ویژه مواقع بحران با عنوان «از ایرانمان دفاع می‌کنیم» و بسته‌های فرهنگی «ایرانمون» به عنوان مکمل برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدارس تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به پایداری معجزه‌آسای ملت ایران در دفاع ملی دوازده‌روزه اظهار کرد: این بسته‌ها با هدف انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس در قالبی آموزشی، جذاب و متناسب با گروه‌های سنی دانش‌آموزان تدوین شده و تلاش دارد فرهنگ ایثار، مقاومت و پاسداری از میهن اسلامی را در فضای مدرسه نهادینه کند.

وی در ادامه گفت: اجرای کامل برنامه‌های آموزشی و پرورشی در تمامی مدارس استان باید به‌عنوان یک اصل جدی دنبال شود و هیچ مدرسه‌ای نباید از این روند عقب بماند.

صفرزایی با اشاره به نقش سرگروه‌های آموزشی در هدایت و توانمندسازی معلمان افزود: سرگروه‌های آموزشی باید به‌عنوان بازوی توانمند اداره کل عمل کنند؛ آموزش معلمان، نظارت بر کیفیت تدریس و انتقال تجربیات از وظایف آنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بر ضرورت حضور منظم معلمان در محل کار تأکید کرد و گفت: معلمان باید با انگیزه و روحیه مثبت در کلاس حاضر شوند تا بتوانند این محتواها را به بهترین شکل به دانش آموزان منتقل کنند. 

همچنین کیخا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل نیز به اهمیت تربیت دانش‌آموزان بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و فداکاری اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان باید علاوه بر یادگیری علوم عقلی و نقلی، با روحیه مسئولیت‌پذیری و توجه به مسائل اجتماعی پرورش یابند. آموزش و پرورش وظیفه دارد نسل آینده را با فرهنگ ایثار، همبستگی و تلاش برای پیشرفت کشور آشنا کند.

رضایی معاون آموزش متوسطه اداره کل نیز بر تعامل مستقیم با مدیران مدارس و سرگروه‌های آموزشی تأکید کرد و گفت: هیچ برنامه‌ای بدون مشارکت فعال مدیران و معلمان به نتیجه نخواهد رسید. لازم است مشکلات مدارس به‌طور مستقیم شنیده شود و راهکارهای عملی برای رفع آن‌ها ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha