• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052515777

/اختتاميه نمايشگاه قرآن/

ضرغامي: متوليان هدايت قرآني جامعه، خود به اخلاق قرآني مزين باشند

ضرغامي: متوليان هدايت قرآني جامعه، خود به اخلاق قرآني مزين باشند

رييس سازمان صداوسيما گفت: از آنجايي كه قرآن كتاب انسان‌سازي و تربيت است وقتي كه خود صاحب خلق قرآني شديم مي‌توانيم در اين عرصه نيز تاثيرگذار باشيم.

رييس سازمان صداوسيما گفت: از آنجايي كه قرآن كتاب انسان‌سازي و تربيت است وقتي كه خود صاحب خلق قرآني شديم مي‌توانيم در اين عرصه نيز تاثيرگذار باشيم.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عزت‌الله ضرغامي در آيين اختتاميه بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم كه در محل شبستان مصلاي امام خميني (ره) برگزار شد، اظهار كرد:‌ از خداوند متعال درخواست كنيم كه اخلاق قرآني به ما اعطا فرمايد زيرا داشتن اخلاق قرآني توفيق برجسته‌اي است كه اگر شامل حال فردي شود لطف بسياري به وي شده است.

رييس سازمان صداوسيما گفت: از منظر بسياري از بزرگان با تدبر در قرآن متوجه مي‌شويم كه اين كتاب الهي در مواجهه با مسائل مختلف مرتبط با بشريت روشي دارد كه شامل هم استدلال و هم بهره‌گيري از مشي‌اي اخلاقي مي‌شود.

ضرغامي گفت: امروز اگر به مسائل مختلف كشور و جهان نگاه كنيم مي‌بينيم كه بسياري از هياهوهاي به ظاهر فكري كه وجود دارد مبنايي درست نداشته و بر اساس نگاه قرآني از عمق و حقيقتي برخوردار نيستند.

وي گفت: اشخاصي كه وظيفه هدايت آحاد جامعه را بر عهده دارند بايد از خلق قرآني برخوردار باشند و بدانند كه اين رفتار فراتر از رفتار بر اساس استدلال است.

رييس سازمان صداوسيما با بيان اين‌كه «ما همواره به دنبال استدلال و عقلانيت در رفتار با ديگران مي‌گرديم» گفت: اخلاق قرآني همه بر اساس استدلال و عقلانيت نيست و در آن برخي از ظرايف اخلاقي جداي از استدلال را بايد يافت.

ضرغامي با اشاره به فعاليت‌هاي سازمان صداوسيما اظهار كرد:‌ امروز شبكه‌هاي قرآني در حوزه "فرهنگ‌سازي" و "منسك‌سازي" فعاليت خوبي داشته‌اند كه از آن جمله مي‌توان به ترويج مراسم جمع‌خواني‌هاي قرآن اشاره كرد.

وي با بيان اين‌كه «امروزه ما به دنيا نشان داده‌ايم كه شيعه پيرو واقعي قرآن است» گفت: در حال حاضر توجه به تربيت قرآني در سطح جامعه ارتقاي بسياري يافته است.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم به منتخبان مختلف بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم جوايزي اهدا شد كه آثار و افراد برگزيده عبارتند از:

رتبه اول: نظريه تفسير متن اثر حجت‌الاسلام و المسلمين احمد واعظي

رتبه دوم مشترك: "زبان قرآن و مسائل آن" اثر حجت‌الاسلام والمسلمين محمدباقر سعيدي روشن و "جريان‌شناسي تفاسير فقهي" اثر گروهي از نويسندگان

رتبه سوم مشترك: "معرفت‌شناسي وحي" اثر حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعارف اميني و "مباني اماميه در تفسير قرآن" اثر علي راد.

به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين مراسم از تني چند از فعالان قرآني در عرصه‌هاي مختلف تجليل به عمل آمد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha