• جمعه / ۲۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95082114629
  • منبع : نمایندگی لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

پیاده‌روی اربعین، نماد وحدت امت اسلامی است

پیاده‌روی اربعین، نماد وحدت امت اسلامی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: پیاده‌روی اربعین، نماد وحدت امت اسلامی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در دیدار با دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شهید اسکندر نیازی خرم‌آباد، اظهار کرد: مخاطبان اصلی قرآن جوانان هستند این در حالی‌است که اگر در جوانی انسان به قرآن روی بیاورد از تمام خطرهای نفسانی و شیطانی بیمه خواهد شد.

وی به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در خصوص جوانان و نقش جوانان در اسلام و بهره‌گیری از آیات قرآن اشاره کرد و افزود: هرچه برنامه تفسیر قرآن در بین جوانان برگزار شود به هدف قرآن نزدیک‌تر شده کمااینکه قرآن به سؤالات انسان‌ها در تمام زمینه‌ها پاسخ می‌دهد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه قرآن در میان ما مهجور است، ادامه داد:  قرآن به برکت انقلاب اسلامی به مدارس راه پیدا کرد و مدارس قرآنی، دارالقرآن‌ها و تربیت حافظان انجام شد و این‌گونه فعالیت‌های قرآنی باید تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فعالیت‌های مطلوبی در رابطه با قرآن انجام داده است، اضافه کرد: آینده جهان ازآن اسلام است و آینده جهان اسلام ازآن اهل‌بیت عصمت و طهارت است که نمونه آن بیداری اسلامی در دنیا و مقاومت اسلامی در سوریه، عراق، یمن، بحرین، افغانستان و حتی مصر است.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین اجتماع بین‌المللی در جهان در اربعین حسینی شکل می‌گیرد، افزود: در فاصله ۹۰ کیلومتری نجف تا کربلا، جمعیتی انبوه بزرگ‌ترین قدرت‌نمایی شیعه را به نمایش گذاشته و عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه اجتماع مردم در اربعین بزرگ‌ترین قدرت‌نمایی امت اسلام در دنیاست، گفت: پیاده‌روی اربعین نشانه وحدت و امت اسلامی است و باید از ظرفیت اربعین استفاده شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha